Dan före dan före dopparedan och min älskling SJUK

Igår hade vi en riktig mysdag jag och Ilian. Vi gosade i sängen när vi vaknat och han låg och pratade en massa innan vi klev upp:
Efter det satt vi i soffan och läste en bok och gissa om jag mådde då. Han kröp upp tätt intill mig och satt blixtstilla när jag läste för honom.

Ilian var så himla trött igår så vi gjorde honom klar för snarket till klockan 18:30 och så lade jag honom.. Han somnade på två röda, men vaknade med en gång jag skulle gå ifrån sängen. Sedan blev han klarvaken och skulle inte sova. Jag låg där i en timme med honom och slutligen somnade han.. Och sov i fyrtiofem minuter innan han vaknade igen. Konstigt... Inte ville han sova denna gång heller. Hur som helst så somnade han runt 23-tiden.. Då var vi alla helt utslagna. Inatt har vi knappt sovit någonting varken Ilian eller jag för han har vaknat om och fått feber och varit jättevarm och jättetäppt i näsan och hostat och haft sig.. Så febern har legat på 38.5-38.7 grader, stackars underbara älskling. Äta vägrade han göra också, men fick i honom mat på morgonen samt vatten tillslut. Idag har alltså inte varit någon rolig dag.. Vi har legat i soffan hela dagen och Ilian har sovit och sovit. Roy kom hem med febernedsättande iallafall och nu på eftermiddagen har han blivit bättre. Jag hoppas verkligen att han blir bra snart, det skär så i hjärtat att se honom såhär.. USCH. Snart är det ju jul och allt, vilken timing!
Ilian nu får du krya på dig så vi får njuta av din första julafton! Härdanefter förändras ju allt till de bättre :-).
Vi blir ju som sagt i Norge denna jul hos Ilians farföräldrar och det kommer bli spännande :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0