Såhär knyter vi ihop år 2010:

Ilian har blivit sjuk IGEN. Natten till igår var han så varm så på morgonen tog jag febern och jovisst var temperaturen uppe i 39 grader igen. Läkaren sa att han fått samma virus som sist, bara att han fått de i omgång två. Alla har ju sagt att de blir lättare med tiden då barnen blir sjuka men än så länge känner jag samma hjärtesorg när jag ser på honom, hehe.. Jag har heller inte blivit nå bättre och känner mig som ett slakt och nu har även Roy blivit sjuk igen.. Våran nyårsafton kommer alltså bli väldigt ospännande iår när alla är sjuka, men då kan nästa år bara börja bättre :-).

För övrigt så somnade Ilian i sin säng själv igår kväll igen :-). Roy hade visserligens skjutit sängen intill vår så Ilian ligger brevid mig ändå, fast bara i sin säng. Men det var så konstigt att ha en hel säng för sig själv när vi gick och la oss. Han låg också och lekte med nallen i sin säng och jag låg brevid i vår säng tills han somnat. Nu på förmiddagen gjorde vi likadant.
När man ser vad Ilian gör så märker jag fort hur mycket han utvecklas.. Som att *han tar en leksak med ena handen och tar den till andra handen,  han  *är mycket medveten om händerna och *när han koncentrerar sig så kommer tungan ut.. haha.. Ilian har också blivit *duktig på att hålla huvudet uppe när han sitter. Nu härom dagen *sa han MAMMA jättetydligt flera gånger, haha.. *Han säger också bappa som i pappa (även om han väldigt ofta pratar så, mammamama bapapapa) och har börjat *utforska Enzo väldigt mycket. *Ilian är också jätteduktig på att mata sig själv med sked och Igår *låg han och bara såg på mig igen och log och skrattade och gulla mig i håret och kände över mitt ansikte.. Så underbart. Någonting pappa uppskattar är när Ilian sitter och kliar/drar honom i håret. Tänk att han redan blivit så himla stor.
Nej, nu hoppas jag att min lilla prins blir frisk någon gång för dethär är minsann inte roligt för någon av oss.
Nu är ju år 2010 redan slut, Ilians första år.. Nu vet jag med säkerhet att nästa år bara kan bli bättre, när vi har vår solstråle som skiner över vår vardag. Tack för dethär året allihopa!

Kommentarer
Postat av: mormor

underbara gosunge

2010-12-31 @ 15:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0