sötnosen våran

Pappa & son tränade på att sitta igår:



Ilian vill inte längre sitt-ligga i babysittern, nu ska han bara upp, upp, upp!

Nu har det landat en ängel
han lade sitt liv i min famn


sjukgymnastik på G

Hej och hå!
Nu ska jag snart väcka lilleman och sedan ska vi göra oss klara för att åka till fysion igen. Ilian skriker, gnylar och slåss/sparkar på mig om nätterna så jag blir helt slut, hur vild som helst är han.  Godingen :-)

Ilian var svårsysselsatt igår, så han fick sitta I babygymet framför tvn. Det gillades en stund!

Ilian utvecklas så FORT

Glömde att skriva tidigare att:

Ilian vände sig från rygg till mage imorse :-)
Han har gjort det för några veckor sedan med, men det var bara av ren tur.
Imorse låg vi och myste i sängen och sedan började han vaja med axlarna och över på sidan och på magen.. flera gånger gungade han så.
Världens bästa Ilian :-) Kan man bli mer stolt, haha !
Han är så otroligt duktig !

6 kilo kärlek



Jag är så glad över att det var just DU som kom till oss Ilian,
du gör oss så lyckliga. Vi har nu påbörjat en enorm resa och vi har många otroliga stunder framför oss och jag längtar så efter allt vi kommer uppleva tillsammans. Utan dig är vi inte längre fullständiga, du är den viktigaste delen av oss och vi älskar dig mer än vi någonsin kommer kunna beskriva.
Vi kommer alltid finnas här för dig,
/ Mamma & Pappa


sista helgen i september

I helgen kom Mamma, Madelene och Krister hit för att se Ilians kusin Elise döpas. Vi fick lördagen tillsammans, då gick vi i lite affärer och åt middag ihop samt kollade på en rulle på kvällen. Ilian fick mycket uppmärksamhet, haha.Det var så skönt att träffa er igen och nu dröjer det väl bara cirka en månad tills vi ses igen.



Sedan blev det söndag och vi åkte tidigt till Trysil för att se när kusin Elise döptes. Hon var så fin så och här är familjen Nyberg-Olbergsveen:

Gratulerar på dopsdagen Elise:


Min lilla Ilian sov under halva ceremonin och var duktig han med:

Ilian och tokpappa:

Jag, Ilian, mormor, moster Madde och morbror Jimmy (moster Jenny fattades..)

Ilian somnade i fashionbagen tillslut:


Tack så mycket för en fin dag allihop :-) 

Ilian sover och Enzo är galen

Nu sover Ilian en liten stund...

...och Roy ska ut med Enzo till sandtaget för sin dagliga motionsrunda..
Det räcker med att Roy frågar Enzo om han vill ut, så blir han helt till sig.
Såhär blir han dagligen Haha



Helg och sandvikenbesök :-)

Fredag idag igen och vi vaknade, som sagt, upp med ett toppenhumör. Kanske var det för att vi får besök av mormor,  moster Madde och Krister idag?


de vackraste världen har sett

Igår var vi på Ahus igen för att  röntga höften på Ilian. Den var mogen och växte som den skulle, jätteskönt!
Så allt är bra med honom, han har bara haft en favoritsida enda ifrån tiden i magen. Nu har det blivit mycket bättre, trots att de knappt var märkbart tidigare.

Ilian trycker sig snart ur babysittern haha! Han var så pratglad och glad imorse:-)  Mitt lilla hjärtegull

Vi har varit på gymnastik

Idag har jag och Ilian varit på streching av nacke och höft! Han var jätteduktig och lyckades t.o.m spy upp all mat på fysioterapeuten, 1 poäng till Ilian. Hon verkade jättesnäll och Ilian blev bra behandlad där. Så nu ska vi träna som vi gjort hela tiden bara och så har vi fått lite flera möten med dem. Perfekt!






our superhero

Vad vore jag utan dig?


En helt vanlig morgon





Min älsklingsgrabb skrek i sömnen inatt också. Jag hade väl hoppats på att han skulle ha lagt av med de fasonerna, men inte då. Nu ligger han och sover en stund, Enzo likaså, så då kan jag passa på att slänga in lite bilder och någon film från imorse. Han är ju så pratglad numera vår fina prins.




Kusinträff på klöfta !

Igår var vi och besökte kusinerna Kasper och Elise !  :-) Det var längesen och man märker verkligen hur fort dessa småttingar växer. Kasper blir ju också bara större och större för varje gång vi ses. Tiden går fort!


Bilfärden började som vanligt, men han slutade snart.


Ilian och Elise. Se så stor dem har blivit då

Hilde, Elise, Morbrorr Jimmy och Ilian tar igen lite tid !

Titta, Kasper har ju blivit så stor!

Elise och hennes pappa myser

Ilian och Kasper :-)

Kasper!




Han börjar bli stor nu


Mammas stora kille.
Idag väger Ilian 6020 gram :-)




Hade ett ärende i Lilleström idag, så vi tog det i samma veva som vägningen. Han skrek och skrek och skrek när han skulle ligga i vagnen i fem minuter.. och tillbaka till bilen skrek han ännu mer. Så satt vi oss i bilen och skulle åka hem då skrek han mera. Dethär med att han inte vill åka bil och vagn har blivit ett problem. Jaja, får väl se på det ur en positiv synvinkel istället: Vi uppskattar de bra dagarna då han är OK med dethär!
Han är världens bästa ändå :-)

Måndag

I helgen hade Ilian övernattningsbesök av bestemor och bestefar !! Blev dock väldigt få bilder även denna helg.







Så han är bättre i förkylningen nu. Fortfarande snorig och så, men han är pigg och alert iallafall och det är skönt. Nu har jag haft sprängande huvudvärk i en vecka. Det har blivit bättre men det är ändå oerthört irriterande. Men men, tids nog tids nog.



Jag älskar er godingar.


styrketräning på hög nivå


MEN SE VÅR DUKTIGA GRABB:



 


Härliga killar :-)

Vi har ju som sagt legat sjuka hela veckan, så det har inte blivit många bilder eller aktiviteter alls.
Nu mår Ilian bättre i alla fall, väldigt skönt att slippa höra honom både hes och snorig med hosta och lite feber.

Roy fick vara hemma med oss i några dagar också. En dag skulle Ilian bli buren av Roy i bärselen. Ilian tyckte att det var jätteroligt och stortrivdes så nära intill sin pappa :-)



Sjuklingar

Jaha, då har vi blivit sjuka här i Sundstuveien också. Jag blev förkyld med öronvärk osv igår och då blev Ilian smittad med detsamma. Så inatt har han hostat otroligt mycket och är ganska varm occh seg. Bara han inte får ont i örognen så. Snorig är han med och idag som vi har ett ärende att göra. Inte vill jag dra mig med honom ut nu heller.
Jag orkar inte heller någonting just nu.. Sjukt sliten.

Vi har legat i soffan nu på morgonen, men Ilian blev jättesvettig av det.
Krya på dig min skatt!



Här är min lilla sjukling igår

och idag

Min älskade ängel

Ilian har börjat vakna upp på nätterna och gallskriker. Det börjar bli ganska slitsamt nu, när han gör så några gånger per natt. Det är hjärtskärande med och hemskt när han inte kan berätta vad som är på tok. Jag hoppas så att det avtar snart så vi kan få mer ro nu och att han också kan roa ner sig mer.

Annars är han en ängel om dagarna. Han skriker väldigt sällan och är nöjd med det mesta. Nu börjar han gunga sig uppåt för att visa att han vill sitta och stå och så är han superduktig med att sparka med benen. När han tröttnat på att sitta i gungan eller liknande så tar han stötte med benen och trycker sig uppåt. Blir till att börja använda bältet härdanefter.



Nu ska vi snart ta ett kvällsbad och gosa lite innan det är läggdags.. för oss alla!

För idag är vi ensamma hemma :-)

Idag är det lördag. Vaknade runt 8 imorse, så det var bra gjort!  Ilian låg och sög på tummen igen i min famn tidigare, men det var väl lite svårt att bara få in den i munnen utan att hela näven skulle tryckas in.. Men han är så gullig så. . För att inte tala om vad han dregglar. Igår sög han på armen på mig så att det droppade från mig. Kläderna blir blöta när han varit i närheten av dem!

Idag är Roy på jobbfest, hela dagen, så vi får underhålla oss själva igen. Dagarna går så otroligt fort numera, jag tycker att dygnen har alldeles för få timmar.

Nu sover min prins. Helt otroligt att man inte tröttnar på att bara sitta ocg se på honom. Jag blir som förälskad om och om igen.

-Se så duktig jag är då!



Här myste han här om dagen :-)

Fredagsaftonen

Igår hade vi besök av tante Heidi! Det var trevligt :-)




Efteråt fick Ilian ett kvällsbad och därefter var det sängen för oss allihop i princip.
Vi har haft några halvdåliga nätter nu, så jag hoppas att det går till sig snart.

blir en tidig kväll :-)

Igår efter att manuel terapeuten knäckt upp nacken på Ilian berättade han att Ilian skulle komma att bli törstig efteråt så jag skulle inte vara sparsam med att amma honom. Ilian kunde också bli väldigt trött.

Mycket riktigt sov han näst intill konstant igår men det har fortsatt idag.
Undra om detta kommer att innebära en vaken natt?
Det hoppas jag inte då vi går upp tidigt varje dag plus att han haft några skriknätter nu.
Jag måste börja sova eftermiddag ibland tror jag, så jag kan få mer energi !

Nu sover Ilian på mig igen. Det finns ingenting bättre än när han ligger på bröstkorgen på mig.
Vi myser medans Roy är ute med Enzo.

Läggdags snart ja..

tidigare idag:


Hur är det möjligt att älska en människa så mycket som jag älskar dig?

Denna veckas bilder :-)


Jag får passa på att slänga upp lite bilder som inte lagts in än, nu när gullungen tagit en lur.


Helgpuss från pappa.

Mys i soffan i söndags morse.

På eftermiddagen var det lite träningsdags,
men Ilian tyckte det var mer intressant att ligga och kika på tv.

Här ligger han och kramas och äter hand. Lilla vännen!

Enzo ligger både i mitt och Ilians knä. Han vill alltid vara i närheten av Ilian, underbart.

9e oktober idag

..och vi vet väl alla vad det betyder. Idag blir vår prins 2 månader.
Då måste man ju bjuda på ett leende åtminstonde.






Grattis till William som blivit 15 veckor idag
och till Elise på hennes 2 månaders-dag !
Hipp hipp hurra för våra underbaringar!
Idag blev det många kusiner på en och samma dag :-)

Min gosunge :-)

Nu har vår älskling legat och sugit på handen och bara tittar på mig.
Jag tyckte väl jag också att han var ovanligt tyst!



OBS!
Lägg märke till att han har samma kläder på som tidigare på förmiddagen.
Slutsats: Han har blivit bättre och får inte upp så mycket mat längre.

Jag älskar dig charmtroll!

Besök på sjukan igen

Idag var vi på Ahus IGEN och fick träffa en manuel terapeut. Det gick fint och så fick vi en tid till om en månad. Vi ska även till en fysio med Ilian som ska se till att allt , jag som skulle börja gå hos min igen men det får snällt vänta :-)

En glad kille som inte hade en aning om vad som väntade honom.....




Det var längst upp i nacken min pojke var stel, gjorde ont på honom när m-terapeuten töjde upp där.
stackars lilla vännen.

Men det gick fort över men som vi gosade efteråt ! :-)

Han är bäst ;-)

Nu har Ilian börjat bli riktigt stark i nacken ! Åhh, han är ju bara för underbar.




Måndagen den 6e september

Idag vägdes Ilian igen: 5700 gram !


fredagsmys

Världens finaste grabbar :-)


Våran dag i bilder:

idag var vi uppe 06:20, så vi har fått mycket gjort nu...
Ilian har börjat tycka om babygymet, äntligen. Han kan ligga där i iaf. 15 minutere och bara titta och sprattla med armar och ben!





Ilian och jag gjorde ett nytt försök med bärsjalen idag..


..men efter att han släppt sin envishet så medgav han att det var otroligt skönt !


och nu sussar han så sött, mitt fina barn!



..och då är klockan bara 14 än. Vilken tur att vi tar foton digitalt idag för annars hade det blivit många rullar, för en sak är då säker och det är att måånga kort blir det dagligen .. :-)

torsdag redan igen, ja..

Igår var vi till läkaren angående att Ilian har börjat spytt väldigt mycket. Det blev samma läkare som på 6-veckorskontrollen som sa att allt var bra och nacken var bra och jag skulle sluta oroa mig. Till saken, vi var inne i cirka fem minuter och gissa vad? -Jo, allt var bra och normalt. Pyttsan..

Det är ju inte konstigt att man reagerar när det inte är ny mjölk som alltid kommer upp och när det börjat för en vecka sedan.


Idag ska vi bara mysa, för vår bil håller på att gå sönder, haha.. Ilian vaknade 7 idag, perfekt tid att stå upp :-) Nu nappar han en stund, så då ska jag ta en lur med.

ILIAN 7 VECKOR GAMMAL







RSS 2.0