Ilian stänger alltid dörrarna efter sig

Egentligen förstår jag inte hur alla bebisar kan tycka att precis allt som inte är lov att röra är jätteroligt att pilla på..
Men nu har Roy iallafall varit duktig att barnsäkra huset. Barnsäkring = Vuxenfällor säger jag bara. Vi skulle köpt en grind men den vi skulle ha fanns inte så vi fick köpt en annan. När vi kom hem visade det sig att det är en stor och fet KANT nedtill som vi ska ha vid dörrkarmen.. Både jag och Roy har flygit över dendär kanten många gånger nu vill jag lova. Ilian är SUPERDUKTIG. Varje gång viinte låst grinden och han ska gå till köket så öppnar han, vänder sig om, stänger dörren efter sig och går vidare.  (Även när han har brottom då vi är påväg att ta honom tillbaka till vardagsrummet). Idag gjorde han mig så glad. Jag satt i vardagsrummet medans han tog en liten lur och sedan hörde jag "MAMMA?" glatt och när jag går för att hämta honom så har han precis stängt dörren till hans sovrum igen och är påväg till mig i hallen. Även då stänger han dörren efter sig så himla UNDERBAR!
I tisdags kom Jimmy och var barnvakt åt Ilian till oss medans han sov så jag och Roy fick äntligen gå ut och äta middag helt själva för första gången sedan vi blev föräldrar. Vi var borta i 1 ½ timme och Ilian sov när vi kom tillbaka. Det var väldigt konstigt, men välbehövligt att kunna gå ut bara vi två. Jimmy var jättesnäll som hjälpte oss :-)

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det måste vara lätt att vara barnvakt åt ilian, om man får sova hela tiden. Ha det bra nu. Pappa

2011-08-15 @ 16:01:39
Postat av: Sofia - Vinn en ziperall på min blogg!

Kikar in o önskar dig en fin kväll :)

2011-08-16 @ 18:53:41
URL: http://smnmode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0