Vår vardag i bilder

Nu har jag ju legat stilla och rört mig minimalt i över 1 ½ månad och det är så tråkigt. Dock ser det ut att ha gjort sitt för moderkakan har inte lossnat mer och barnet har det bra. Hematomet var kvar men hoppas de går bort snart. Nu får jag röra mig lite och det är skönt, även om jag inte ska anstränga mig nått. 
 
Ilian har frågat om julenissen kommer snart i över en månad nu, stackars liten. Varje dag frågar han, men snart är det ju dags :-). Vi skulle egentligen hem till Sverige en helg i december men nu får jag ju inte åka någonstans och får varken svensk julmat eller att önska familjen min god jul på riktigt. Lite trist, men har ju inte så mycket annat val än att höra på läkarna. Vi ska ju fira jul på Stathelle iår igen och det ser vi fram emot, Ilian vet mycket väl att nästa gång han ska till bess och bestefar så kommer nissen och det får vi höra må ni tro! :-)
 
Tiden går lite för fort nu och får gärna stanna upp lite så vi hinner med. Vi har massor att göra innan bebisen kommer men nu känns det som att tiden bara springer iväg. Vi får försöka att ta en dag i taget och hoppas att våren går sakta, hehe.. 
 
Vi har en bestämd karl hemma hos oss just nu och han vill gärna bestämma själv. Här om dagen sa han "Nei jeg MÅ se tv mamma"en annan dag sa han "jeg MÅ bli med mamma å kjöre bil, jeg må de".. Dessa måsten alltså och han charmar ju oss så!
 
 
Det är kul att äta på egon:
 
 
 
Dethär är vår vardag just nu.. Vi har försökt att njuta av snön med pulkaåkning, skönt att vara barn och bli dragen upp för backar hela tiden, Ilian skreeeek av förtjusning och ibland var Enzo i vägen och Ilian trodde att han skulle köra på honomn och då kom det några ilskrik. (Ok att vara mamma också som bara står och ser på när pappa gör jobbet, hehe). Väldigt fint att komma ut NÅN gång iaf i friskluften och slippa sitta och göra ingenting.
Ilian sitter ofta och gosar och pratar med magen och sjunger och klappar. 
Vi har ju haft det så kallt i det sista så igår unnade vi oss ett fotbad tillsammans, allt blir bättre om man gör det ihop och det var mer än OK för min Ili!
 

RSS 2.0