Ett mammahjärta smälter

Ilian började plocka ihop sina leksaker imorse och satte på sig tofflorna till pappa och sa |':hejdå mamma!. Då frågade jag : ska du åka och jobba igen ilian? Då svarade han: nää mormor. Så tog han leksakerna i varsin hand och sa hejdå en gång till haha. Jättesött :-)


Vattkoppor kom och köp

Ja, ilian fick massor av prickar igår morse och det kom så mycket att vi nästan såg den ploppa upp. Men det var prickar och inte alls detdär blåsorna som vattkoppor är.. Inte heller var dem illröda som Google säger att dem var (enligt bilderna).. Så mamma doktor läste på och fick vara egendoktor: vattkoppor , svinkoppor, tredagarsfebern, höstblåsor, värmeutslag, allergiutslag.. Ja listan kan göras lång och efter att jag tryckt in denna info i huvudet så var det bara inse att vi fick vänta och se om det blir blåsor. Imorse var prickens illröda i ansiktet och vissa på låret och liknar mer vattkoppor men han har på hela kroppen små prickar.. Så jobbigt aty det är självklart för all andra som får allt men vi måste vänta längre och se. Det ser ut som att det är en upphöjning på blåsorna i ansiktet men.. Här är några bilder iaf på igår och idag på vår lilla skatt. När man är hemma med sjukt barn så blir vi båda rastlösa.. Idag har vi iaf åkt pulka inne, för kan man inte gå ut får man göra det bästa av situationen. Nåja vattkoppor eller inte såhär kan man inte skicka barnet sitt till barnehagen. Love you boy


Besök fån Sverige :-)

I helgen fick ilian besök av mormor och krister :-) set var jättetreligt förutom att ilian låg i 40 graders feber stackars. Dem kom på fredagskvällen och åkte hem på förmiddagen igår, så det blev en snabbvisit. På lördagen åkte vi till Jimmy och hälsade på men ilian oh pappa fick vara hemma dem. Ilian är ju galen i mormor iaf ohh det var både fint och lite ledsamt att se hehe


Att vara mamma är det bästa jag vet

Ilian såg barnis i fem minuten sedan somnade han på mig och sov länge. Nu har han varit lite tröttare och lugnare sedan dess så det är bra. Min lilla gosunge :-) Dethär är ju så underbart att känna att lilleman vill ligga och gosa och prata och sjunga. Jag får inte jort något alls Här hemma idag då ilian inte okat gå alls och vill bli buren och intill mig men vas gör väl det :-) nu ska vi läsa saga !


Hemma med sjukt barn

Ja, då blev det min tur att vara hemma med sjukt barn nudå. En sak vore det om ilian låg stilla och sov och var lugn men det stadiet har vi tydligen kommit över för här ska tydligen lekas och sjunga/stoja med 39.6 graders feber.. Han blir ju fortare frisk om han håller tempot nere men det är inte så lätt att säga det till en 1 1/2 åring. Nåja, vi får slå på en film och hoppas att han vill sitta och titta i tio minuter iallafall. Krya på dig skatten min så får vi hoppas att detta är sista gången på LÄNGE du behöver vara sjuk


Vilken vecka phuuuh

Redan fredag imorgon ja. Vår vecka har varit ganska orosfylld egentligen. I lördags hade vi riktig barnvakt för första gången någonsin. Bestemor och bestefar kom och tog hand om ilian och nattade honom och jag och Roy åkte och så på standup på aker brygge:-) allt har gått superbra och det var skönt att höra :-). I veckan har ja antigen jobbat sent eller tidigt och de dagarna jag hämtat på dagis då har Roy jobbat övertid.. Nu är det torsdag och det var nästan en vecka sedan ilian var sjuk... Ingen vits att fira för nu på eftermiddagen kom febern krypandes tillbaka hos honom.. DRIVER NÅGON MED MIG?!?! Okej att barnen är sjuka ofta det första barnehageåret men nu får sjukdomen väl ändå ge sig va? Less iaf men man kan ju inte göra någonting åt det, älskade ilian ! Bli frisk fort nu snuttisen min. I onsdags var vi ute och åkte pulka och rastade Enzo och ilian var färdig efter halva turen till tågstationen och skulle minsann inte åka mer, men dra pulkan det var andra bullar det åheej så duktig han var:-)


En veckas sjukdom

Ilian har ju legat sjuk i en vecka igen. Måndag - onsdag hade vi mamma-son mys oh torsdag och idag hat pappa varit hemma :-) ilian hat det varit full vart i trots hög feber öroninglammation och massa hosta. Vi har iaf myst hemma och gosat MASSA. Ilian har ätit glass i massor och badat en hel del. Idag på kvällen invigde vi ilians nya åkpåse till tågstationen, det blev en voksi Urban och den var såååå fin! Nu sover lilleman efter att vi ätit tacos ! Imorgon får ilian besök av bestemor och bestefar, det blir kul! :-) Guud så jag älskar detta barn han är bara för goo!!


stackars älskling

Åhh  tänk att min ilian varit såhär liten.. bara några veckor gammal.
Ja, Ilian har inte blivit nå bättre. Han har fortfarande hög feber ooch är förkyld som bara den, plus att han har en hosta som heter duga. Vi hör bra att det surklar djupt när han andas också. Nu väntar jag på att kunna ringa legesentret vårt så vi kan få YTTERLIGARE en kur av ögonsalva så han någon gång blir kvitt ifrån ögoninflammationen som suttit i, i bra många veckor nu. Nä, nu får det vara nog för vi har inte tid att vara sjuka nu mer. Nåja, jag ska njuta av att ha en heldag med min lilla sjukling iallafall. Bli frisk nudå älskling! :-)

En fin dag i Lilleström

Pappa Roy jobbats ju helg så idag tog ja och ilian vårt pick och pack oh for till Lilleström. Ilian tog sig en tupplur på några timmar medans mamma fick shoppa lite. Vi mötte upp Marlene och novalie och tsm hade vi en mysig eftermiddag med lunch och massa snack! Vi tog tåget hem jag och ilian och när vi kom hem var ilian så varm och riktiiigt, ilian hade feber igen!! Nu ligger sötnöten min och sover stackars och hoppas verkligen han blir bra fort! Vi älskar dig kära lilla du


Killar och tjejer

Det är nog sant att killar inte leker med dockor. Vi tog hem min gamla docka sist vi var i Sandviken oh visst ilian kramas och pussas med den MEN den får inte sitta i dockbilbarnstolen för det ska ilian (eller aiiia som ilian kallas sig själv) sitta och dockan får inte sitta på pottan för det ska aiiia göra. Haha ! Ilian är duktig på att kommunicera nu och talar om allt han vill ha/göra numera. Man blir verkligen imponerad över allt han lärt sig trots att han är så liten!


Snow slider invigning

Här om dagen blåste vi upp en Åkgrej ilian fått av tante Heidi :-) som ni ser så älskade ilian att bli skjutsad runt i den och fort gick det. Med en förkyld och mycket andfådd mamma som sprang för glatta livet så skrek han bara : mer mer mamma , och skrattade. Gosungen min!


Mysmorgon

Nu på morgonen har pappa och ilian suttit och spelat gitarr tillsammans , i love you boys


Hoppeloppeland

Igår morse vaknade jag upp och märkte att ÄNNU en förkylning smygit sig på mig. Men efter att ilian nästan varit inne hela julen och gått på dagis i bara två dagar var det dags att göra av med lite energi och vad är bättre än att åka till leklandet med massa höga ljud och klättring? Vi for med Marlene och Novalie och barnen njöt i fulla drag. Blev inte så många bilder på barnen tillsammans idag för ni kan ju tänka er att dem inte ville vara på samma ställe nej novalie sprang bort bort bort och ilian klättrade i höjden. Roligast för ilian var rutschkanan. Efter några timmar gjorde vi oss färdiga och drog hem med två trötta barn :-) efteråt spenderade vi tiden hemma med pappa och Enzo och tog oss en kvällsbad!


Full fart i stugan

En hälsning från mig och min älskade son, god helg!!


Ilian är sjuk

Ilian är FORTFARANDE sjuk.. Ögonen rinbee och är igenklistrade och nu har han haft feber i 6 dagar.. Stackars han ser helt förstörd ut. Idag ska jag äntligen ge mig på gymmet och hantlarna med Marlene igen efter julstyret. Äntligen det ska bli så skönt!! Nu ska jag hasa mig upp och göra mig iordning för en ny dag och mina älsklingar sover fortfarande. God tisdag till alla :-) igår hade vi mammasonmys i soffan , älskade barn vad skulle jag göra utan dig? Vad vore jag utan dig? Du är mitt allt.


Mellandagarns

I måndags kom vi hem från Sverige och både jag och ilian var sjuka tisdag och onsdag!ilian har fått öron och ögoninflammation och nu har han haft över 39.5 graders feber i måånga dagar. Pappa var hemma med vårda barn torsdag och fredag och mamma var på jobb efter en otroligt jobbig vecka med bara feber och sängliggande. Ilian är fortfarande sjuk. Han har feber men är i hundra ändå! Shit munnen går på honom i ett och han springer omkring här hemma och ska leka med allt hela tiden. Han blir hemma imorgon också då han fortfarande har feber idag, hoppas han blir bättre snart vår älskling!! Han ser helt färdig ut! Igår lagade vi mat, parmaskinka honungsmelon och stekt sparris till förätt, biff bakt potatis och rödvinssås till huvudrätt och hallon pannacotta till dessert. Mysigt, dock höll vi inte ut till 12 slaget, ha! Vi var ute och smällde med ilian på kvällen iaf, :-) gott nytt år!!


RSS 2.0