Min godgris

Ilians natt har varit.... Hmm... Minst sagt slitsam. Han är fortfarande dålig. Vill inte sova själv. Det gör ju att det inte blir gjort annat än att sitta och blänga in i tomma intet lr i datorn och det är inte bra för ryggen min känner jag. Men ut ville han. Han tog på sig skorna sina, jackan oj försökte ned mössan och hämtade jackan till mig och ville ut. Stackarn hoppas han blir frisk så vi kan leka lite snart!


Magsjuka och massa feber

Ilian är fortfarande dålig. I några dagar nu har han spytt massor och så har han enorm diarré. Stackars liten får inte behålla någonting och vill inte äta alls. Och så trött han är. Efter jobbet åkte pappan på jobb och jag fick ha lite mamma son mys. Imorgon är det min tur att vara hemma med sjukt barn... Världens bästa bli frisk fort!! .. Men det är ju mysigt när han sover och myser med en som han alltid gjorde som bebis. I love you


Underbart väder och 40.7 grader

Ja helgen har varit strålande. Vi hat haft superväder och kunnat gå i linne här, men ili blev ju sjuk sp vi fick hålla oss inne. Han har väldigt hög feber när tabletterna slutar värka och går alltid upp i över40 grader. Igår hade han 40.7 graders feber, det var hemskt att bevittna. Jag är ju livrädd för stt han ska få feberkramper igen och blir kallsvettig för minsta ryckning han gör. Ilian är hemma idag med pappa och vi hoppas att han blir bättre fort nu! Här i veckan tog ilian årets första mc åk som många andra på vägarna. Det märks att han blivit så stor sedan i höstas då han styr och gasar mer medvetet.
Krya på dig nu älskling!


Sjuklingar är vi allihopa

I veckan hat jag legat sjuk. Jag har haft feber med en dunderförkylning och till råga på allt en huvudvärk som heter duga. Huvudvärken och förkylningen är kvar. Idag hade ilian feber när han vaknade.. Inte konstigt nu när han varit snorig hela veckan. Typiskt då det ska bli superbra väder idag... Men vad gör man väl. Förra veckan grillade vi för första gången iår. Grillmästaren ilian var med och hjälpte till! I torsdags hjälpte ilian mig att baka , mums.. Lr namnam som ili säger. Igår gick vi en runda till tåget!


12 plusgrader utan sol

Ja idag har varit en superhärlig dag :-) vi hade sol på förmiddagen som värmde eftermiddagen ordentligt!! Vi skulle till hoppeloppeland men då det var så härligt ute tog vi oss till en lekplats med Marlene och novalie i Lilleström istället:-) en god kaffe när barnen lekte avnöt vi (dock inte lika idylliskt som det låter haha). Tack för idag! Ilian blev glad när pappa kom hem iallafall :-) älskade pojken min !!


Ilian och novalie

Idag har vi varit i Lilleström jag och min ilian. Vi mötte upp våra vänner Marlene och novalie och åt lunch på Egon, shoppade och slutligen köpte vi massa godis och åkte hem och fikade. Barnen lekte tillsammans och isär och mammorna pratade och drack kaffe, en lyckad dag :-) vi fick och såg tåg innan dem åkte hem och det är alltid en hit. Tack för idag! Ilian har varit supenysig Idag och hm har gosat och pussat på mig i massor, otroligt härligt :-)


Detta har hänt...

Längesen igen, man hade god tid att roa sig men bloggen under permisjonen hehe! Förra helgen var vi hos ilians bestemor och bestefar! Ilian lekte massa med alla kusinerna och trivdes gott med att bli buren och gosad med (ni kan ju tro att han vill bli buren hela tiden av oss nu haha). I helgen som var hade vi en myshelg tillsammans. Vi träffade Jimmy Hilde Kasper och Elise på lördagen och åt middag med dem :-) barnen lekte och roade sig och det var så kul att se när ilian och Elise lekte tillsammans , nu har dem blivit så stora!! På söndagen åkte vi till sörum gård och såg på getter, får, åsnor hästar och kaniner. Det roligaste för Ille var vattenpölarna (som han har hemma överallt). Dem har jobbat mkt med bondgården i barnehagen så han kan lätena på djuren och Hade kul en stund. Ännu en helg är kommen, pappa åker till stathelle i helgen så då passar vi på att boka in en mammabebisdejt med Marlene och novalie :-) det ska bli superkul!!! Annars är det jobb och träning och god som gäller i våra liv numera! God helg


RSS 2.0