Flytt, och en less gravid utan tålamod

Vi har ju haft fullt upp i det sista. Den 11e januari fick vi æntligen åka och ta øver nycklarna till vårt nya hus! jætteskønt efter en tre månaders væntan frbudgiver vann bydgivningen. Så nu har vi att gøra må ni tro. Vi har ocksa hatt tre veckors sjukdom hær hemma.. Ilian provade att gå i bhg førar veckan och klaradtvå dagar innan han blev sjuk igjen och nu hade vi honom bhg igår efter en feberfri dag hemma men fick henta honom igjen før att formen hans blev være utmed dagen.
æsjælv håller jag på att bli toKig.. Ilian ær i værsta trotset nu och han får inte gøra av med nå energi av att vara sjuk och inne med mig hela dagarna och tre veckor ær lææææææænge att ha ett barn hemma altså. Det ær begrænsat vad jag får gjort oavsett før jag har ju ryggen min som blivit fruktansværd och mina kynnere som blir så starka før minste lilla.. Jag ær helt såt numera och Ilian har børjat vakna en gang i timmen de seinaste veckorna och gråter och ska Ha det ena och det andra och det gør att jag inte får sova heller.. Som sagt, helt slut. 
 
dethær ær en helt annorlunda graviditet æn den jag hade med Ilian. Med honom kunde jag ændå kænna mig kvinnelig trots alla kilon jag fick gå upp men nu kænner jag mig bara tjukk.. jættetungt før ryggen min som har blivit valdigt dålig de sista månadeRna ocksåna.. Før att inte tala om tålmodet mætt som ær på noll. Ær nog så før att jag inte har chans att vila upp mig utan alt går i ett. Neeej, och saknar min kropp och mina klæder gør jag också, haha.. 
 
inte har vi kommet igang med handlingen infør barnet heller...
 
idag ær en sånn dag då allt ær helt fel och jag har inte tid att gå mer i varV. nææ kanskje jag skulle ta en veckas time out och åka utomlands.. Ned visstja, det ær typ førsent nu. Jag har också fått ett såå dårligt minne under graviditeten och klantar och tapar saker hela tiden, det mina venner ær ju inte hellefrå bra før tålamodet.
nej, låt de komma lite  medvind nudå før dethær orkar jag inte med :-).
 
nu ger jag upp, denna ipaden stavar ju lite som den vill den..
 
nu har det ISAF varit plussgrader i t å dagar så hoppas lillgrodan våran blir frisk snart så vi kan ut och røra på oss. 
 
 

Jul och nyår 2012

Juldagarna spenderade vi på Stathelle. Ilian fick vara med och laga nissegröt med bess och ställde ut en skål dagen före julafton. Det var en förvånad och förtjust kille som vaknade på julaftonsmorgonen med godis från nissen i socken och en tom grötskål utanför.
Vi fick en väldigt fin jul med massa mat och besök av tomten. Ilian var i finhumör när han skulle öppna paketena och det var så kul att se och höra honom.

Efter några dagar med lek med kusiner och familj så var det dags att åka hem. Ilian hade nog ingen större lust till det och trivdes så gott där borta. Han frågar nu ofta om vi kan åka till bes och bestefar !

Roy jobbade under helgen och även nyårsafton. Vi åt trerätters middag under nyårsafton och var ute och smällde raketer, Ilian somnade 21:15 och vi höll ut i två timmar till.. Inte lätt att vara gravid eller en jobbande man heller. Nåja, det var kul för ili att smälla raketer iallafall och han ville bara se mer och mer.

 Nu får jag inte hämtat några bilder från jul och nyår men en liten filmsnutt bjuder vi på. Som dem flesta vet är ju Ilian tokig i kaptein sabeltann.. I jul fick han den sorte dame.. Det är sånthär som charmar hjärtat ens:

 

 

 

 


Nästa generations partysvensker

I helgen var vi och hälsade på Kasper, Elise, Jimmy och Hilde!
 
Småbarnen visade nästa generations partysvensker, tänk så kul dem kommer ha om 20 år:
 
 
 
 

RSS 2.0