det vackraste ur ett barns mun

"lilla skatten min, se på mamma nu" <3


familjedag

ja, eftersom att pappa jobbade som vanligt så fick jag och barnen ha en utedag idag. vi gick tur och ilian trillade tiril och så var vi och lekte innan vi åt lunch ute på verandan. vi kom precis innanför dörren innan det började ösregna.










sista dagen med ilian favorittant o bhg

jag tror jag har gruvat inför denna dag sedan husbudet vårt gick igenom och vi visste att ilian måtte byta barnehage. han har en tant där som är som en del av familjen och som han vill ska vara mes på allt.. då vi inte har några mor eller farföräldrar här i närheten har ju hon varit den utomstående som tagit extra gott hand om honom varje dag. ilian var ute och plockade blommor i trädgården imorse till tanterna sina och var så glad när han fick ge dem gaver som tack för fina år. Huff ja!




helsestasjon

ja, då tog vi oss ur i spöregnet idag till helsestasjon och vägde lillfröken innan vi gick på fysiotimme. 4670gram ,super!


tiril två månader

så fort det går, ni är tiril redan två månader gammal. hon har börjat acceptera babygymmet.. OM de ligger i hörnet på soffan och jag sitter brevid henne. hahha det känns som jag varit med om dethär förtur hahah.. nåja, vi njuter av dagarna iallafall. i de sista har jag fått mer fel i ryggen och har ont hela tiden och har svårt att bära henne. hoppas de blir bättre snart för dethär har jag inte tid med.






glad midsommar :-)

igår var det midsommarafton och den firade vi med tårta och besök på big horn steakhouse, väldigt god mat. ilian gillade majsen. sen fick jag lägga mig och skura hela huset. idag är jag glad att jag inte firade midsommar i Sverige då välmåendet är bra och jag kan njuta denna dag med min fina familj! glad fortsättning till er :-)








söndagsmys

vår älskade donkey,









i söndags gick vi en tur. vi tog en glass på vägen till en bhg i närheten och lekte på eftermiddagen. underbart väder fick vi :-) sen tog vi en körtur med ilians bil igen så han fick köpa nått i kiosken då den var stängd dagen innan.


besök av bestemor och bestefar

i helgen fick vi besök av bestemor och bestefar. ilian var i storform och hade det jättebra. vi var på byfesten på lördagen och innan läggdags fick han köra bilen sin till kiosken för att köpa lördagsgodis.. otur att det var stängt, men vi fick ta det igen på sö dagen istället! vi fick en hel del hjälp här hemma också, jätteskönt!












första tandläkarbesöket

ilian har pratat så mkt om när han ska till tandläkaren och idag var det dags. han har övat på att gapa stort och säga aaaah och övat på att få spegel i munnen, den fina stora lampan och coola stolen. gissa om han var duktig ! :-)




fin helg!






















tiril har slagit ilian

då var vi på sex veckors kontrollen igår och nu har tirilmor slagit födelsevikten på ilian, som var 4200gram och 53 lång. nu väger hon 4220gram och är 54cm lång. :-)


vändning från mage till rygg

i fredags vände sig Tiril från mage till rygg i babygymmet. igår gjorde hon det två gånger till, en gång i soffan så nu är utvecklingen i full gång. hon jollrar och ler mycket också.


fina dar







vi fick ned oss ollivers födelsedag också innan det var dags att åka hem igen :-) vi åkte hem i fredags och bilturen gick bra! två jätteduktiga barn hade jag med mig. vi kom hem till strålande sol som på två sekunder gick över till spöregn och blixtväder!! jag och ilian passade på att dansa i regnet . ilian skrattade och ville mer och mer!




RSS 2.0