Firande för vår Tirilmor

I fredags kom hela familjen Finden och firade Tiril:-) vi fick en jättefin dag ihop! Tiril var så glad över all uppmärksamhet och Ilian var så nöjd med att kusinerna kom och hälsade på! Han har ju så mycket att visa :-)

Vi fick också helgbesök:
Allan, lene, Mathias och Christoffer stannade hela helgen och Henning, Åsil, Erik och Emil åkte hem på lördagen. Det var några glada grabbar aom kollat på flygplan och gått på museum och vilket väder vi fick. Jag var så heldig som fick massa hjälp av tante Lene med Tiril och ni må tro lillfröken trivdes :-)

Jag hade så dåligt med batteri på telefonen så d blev ju inte så mycket bilder, men några fick vi till :-)



Vår lilla 1åring :-)

Bestemor och bestefar var först på plats på fredagen :-) Tiril fick krona och handväska av tante Diddi :-)
Ilian hjälper Tiril att blåsa 
Wiho detta var roligt! 




Har ni sett nått så underbart? Lene har lagat en helg underbar klänning till Tiril med tillhörande pannband till, såå fin!!


Tulla nyvaken :-)
Och vill inte sova :-)

Hoppas ni haft en fin helg det har vi!

Födelsedagsbarnet ;-)

Vilken fantastisk dag vi har haft. Tiril har varit så glad idag och ilian också.
På eftermiddagen fick vi besök av Madde och senare kom Jimmy, Hilde, Kasper och Elise. Jag blev så glad över att barnen gillade tårtan och att dem lekte så bra ihop! Tusen tack för att ni kom och firade Tiril på hennes allra första födelsedag. Hipp hipp hurra för tirilmor. Hon fick massor av fina presenter, bland annat kläder, en fin tavla, håraccesoarer, cykelhjälm och en spis i trä.








Tiril 1 år

Hipp hipp hurra för våran prinsessa idag! För ett år sedan, kl 06:17, föddes en liten flicka en liten Tirilmor.

Vi älskar dig och ät så stolta över dig kära Tiril. Idag ska vi fira dig :-)






http://www.rb.no/vis/personalia/greetings/6732970


Grönt fostervattenprov

Vill ni veta något komiskt och erhört pinsamt?

För ett år sedan inatt Var jag i vanlig ordning på toaletten. Skittrött fick jag panik när jag såg mer i toaletten och såg att hela vattnet blivit grönt.
När vattnet gått är det väldigt viktigt att åka upp på sjukhuset för koll ifall vattnet är grönt för då är infektionsriskrn stor för barnet. 

Jag springer in till Roy som hoppar upp ur sängen, ringer sjukhuset och Heidi som skulle passa ilian. Fortar oss in i bilen och strax efter att vi kört ut ur centrum får jag en enorm ångest.. Neeej, vi har ju en sån blå toaletttvål som sitter i toaletten och det ärnaturligt att vattnet blivit grönt.. Haha 

Först måste jag berätta detta för en nyvaken Roy som blivit stressad sen ringa sjukhuset.. In på koll igen på natten och såklart behöva berätta detta för tre olika doktorer och sjuksköterskor. Hahaha!! 




Första doppet ute

Igår var det den sista lediga dagen för Roy och vi spenderade den hemma. Efter träning för mig tog vi en tur på sandtaget. Enzo sprang runt och vi hade fika med oss. Sen var vi ute, det var så varmt att barnen badade i badbaljan ute. Efteråt cyklade jag och ilian och handlade lite innan vi grillade. Avslutade dagen lugnt framför tvn.

Nu börjar det närma sig tid för MR för mig och det ska bli skönt att se ifall dem kan hitta någon orsak till denna huvudvärk från helvetet.. Jobbigt att ha jätteont bara man själv pratar eller går. Nu ska jag ladda batterierna inför veckan, för då har våran älskade tjej sin första födelsedag. Vi har en hel del att ordna med innan dess och vi längtar så till födelsedagen hennes <3 

Igår för precis ett år sedan gick vattnet för mig kl 19.00 och vi var så förväntansfulla inför hennes ankomst. Men liksom bror sin tog hon tid på sig, men med henne hade jag iallafall inte värkar före fyra timmar innan hon föddes! 

Också måste jag säga GRATTIS till min fiiina kusin Emelie som blev mamma för första gången igår kväll. Vi längtar till att möta prinsen <3 

Idag tog vi frukost i vardagsrummet. Tiril växlar mellan att äta från allas tallrikar, matvraket vårat :-) 



Tiril fick en sån söt baddräkt av moster Jenny :-)

Galningarna våra :-)


Tokigheter från ett barns mun

Idag satt vi och pratade vid matbordet. Ilian pratar ofta om att han ska bli pappa när han blir stor och idag utvecklade han detta. Vi berättade att när ilian blir pappa så blir mamma farmor och pappa blir bestefar. Då sa ilian bestämt:

Jaaa.. Och bestefar blir hund! 

Haha.. Som vi skrattade :-)



Måste lära mig

Jag har ju provat många gånger att virka men tålamodet ryker och jag trasslar till det. Men see så fina saker de går att göra. Frukter glass, grönsaker kakor ja allt! 

http://www.virkalitenkaka.blogspot.no/?m=1





Fin dag med kusiner och sol

Igår åkte vi och hälsade på kusinerna på klöfta!:-) solen värmde och vi fick en fin dag! 

På eftermiddagen var vi hemma, Tiril tog sin lur och så gick vi ut igen innan barnis. Sista dagen hemma för pappa idag, då ska vi ta det lugnt och vila upp oss och ha ännu en utedag om vädret tillåter. Men först frukost och träning! 
Hoppas eran påsk varit fin :-)




Tiril älskar att gunga


Påskafton och påskharen kom idag

Imorse tränade jag och efter det for grabbarna till sandtaget. Tiril har inte varit helt i form de sista dagarna så vi stannade hemma. Vi var ute och lekte lite innan vi var till sentret också. 

Idag ringde det på dörren hos oss och när ilian öppnade hittade han ett brev från påskharen, som berättade att han gömt överraskningar på gården. Vi hade en förväntansfull kille som tillslut hittade påsen med presenter och påskägg uppe i, Tiril också. Hur firar ni påsk med barnen?

Vi grillade och åt ute idag, fick ett fantastiskt väder så man får passa på. 






Glad påsk 

Birthdaygirl

I fredags var det min dag, min 24 födelsedag och jag blev jättenöjd med uppvaktningen jag fick och jättefina presenter :-) ilian var så glad över att få så mycket besök på samma gång, Madde Heidi runar bestemor och bestefar! :-) 

 På lördagsmorgonen drog jag och tränade och efteråt åkte vi till Heidi och hälsade på :-)



Nejdå Roy nekar till att han är en mammapojk ;-) 

Och ilian ligger skönt och ser på tv :-)

Påskbesök med familjen :-)

Denna helgen var en riktig besökshelg. På söndagen kom Jenny Jocke Olliver och William ich hälsade på. Vi har haft jättemysiga dagar ihop och det har känt som på Gräsö när vi var liten med kusinerna :-).
Ilian och William sov ihop i rummet till ille 

Sötnosarna :-)


En dag gick vi och lekte i barnehagen till ilian! 
Och eftersom att jag inte vet om vi kommer kunna komma när pojkarna fyller år hade vi kalas i måndags. Här firades de med presenter till alla pojkarna, partyhattar och kladdkaka

Igår eftermiddag hade påskharen kommit hit i förväg och gömt påskägg som barnen letade efter 


Lilla skatten min var så glad över att kusinerna var här

Tiril fick också bebispåskägg 
Jordgubbar på golvet
Avslutade denna fina helg med en bra träningsökt med min fina syster! :-) 


Vi har haft en jättefin helg. Nu ska vi ha en lugn påskhelg :-)

Glad påsk

Vilket fint väder vi fick igår! 
Äntligen är det långledigt och vi har bestämt oss för att bara ta det lugnt denna påsk. Huvudet mitt är ju hemskt och det är till mycket hjälp att Roy är hemma med oss.







Sjukdom på intågande?

Vi måste ju vara nöjda med så lite sjukdom barnen haft de sista året. De sista dagarna har Tiril varit väldigt grinig, bara jag har varit ok och inget annat än famnen har dugit. Hon fick upp sin fjärde tand i helgen så att hon fick ont i magen tänkte vi var därför.. Men nu har hon haft ont i magen i tre dagar, så hoppas hon blir bättre snart. 

Dåligt väder har vi också, snö och regn.. 

Krya på dig tirilmor :-)



Påskfrukost

Tiril har inte sovit på hela natten.. Idag har jag en extra dålig dag med huvudet.. Superont av att ta några steg och har problem med att se och hålla ögonen öppna.

Idag var vi bjudna på påskfrukost i barnehagen till Ilian. Vi hade en mysig morgon ihop men han blev ledsen när jag skulle dra..

Tiril sover nu, hoppas formen hennes är bättre när hon vaknar. Ha en fin torsdag, det ska vi ha :-)

Sötnosen våran




En utehelg

Vi hade en fin helg tillsammans. I fredags jobbade Roy så vi hade en myskväll jag och barnen.

På lördagen åkte jag och ilian till elixia och tränade. Ilian lekte med de andra barnen medans. Sen bakade vi bullar och på kvällen kom Heidi och Runar hit och grillade, synd vädret inte var på vår sida. 



På söndagen tog jag turen inom elixia igen och när jag var färdig gick vi ut och gungade, ilian lekt sabeltann och körde bilen sin, sen drog vi på sandtaget med enzo och fikade där. Sen fick vi en lugn söndagseftermiddag. 














Idagr huvudet mitt illa så jag har bäddat på golvet och hoppas Tiril nöjer sig med att vara nära mig idag. 
Idag är jag glad för donkeyn våran




Bilder

Vilken förmiddag vi har haft det. Uppe med tuppen som vanligt, morgonyoga med ilian och Tiril som kröp runt oss, harmoniskt värre.. 
Sen gick vi till bhg. Ilian körde sparkcykel idag och efter att vi lämnat av ille drog vi til elixia. Strålande tänkte jag men sötnosen våran ville inte leka idag så efter tjugo minuter fick jag ge upp. Hör hemma väcker enzo Tiril hela tiden, vilken start på morgonen ja :-) nåja, nu börjar solen titta fram och det ser ut att bli en fin dag. 

När de är mat inblandat är man aldrig ensam 

Tiril oh jag är ute ich leker i lekparken varje dag. Nu har hon lärt sig tack tack och vad varsågod betyder


Ille börjar bli kaxig, stället sig och backar in i garaget :-)
Kul i sandlådan iallafall. Och alla stenar ska smakas på
Dehär galningarna gillar bilen, svårt att avgöra vem som gillar sen mest 

RSS 2.0