Barnehagebarn

I måndags började Tiril i barnehagen. Detta gick ju som en dans och än så länge kan vi inte klaga. Igår lämnade jag henne för första gången på morgonen och det hade gått så fint. Imorse lullade hon bara vidare till platsen sin med pedledaren när jag sagt hejdå. Ilian ville ju inte i barnehagen idag men när han fick höra att Tiril också skulle ut och leka så gick det helt fint. Vilken lättnad! 

Jag har haft utsikt mot en lite del av uteområdet till dem från gymmet idag och igår och det känns betryggande. Jag är väldigt imponerad över vår lilla tösabit :-) nu ska jag snart gå och hämta dem, hoppas det har gått lika fint idag också! 

Tiril redo för första barnehage dagen 
Ilian skulle passa på henne och visa allt


Igår när jag hämtade dem visade ilian oss hans avdelning. Dessa två hade det så kul ihop 





Jag är så glad för att dem är TVÅ! :-) 



Sverige resa

Vi fick ett ryck och for hem till Sverige en kort visit, innan Tiril började i barnehagen. Det är svårt att åka dit över en helg så vi fick passa på då :-)

Vi hann med en hel del på dessa dagar. Vi har hälsat på Erik och lekt med molly ute, varit och hälsat på morfar, Lena och Jonte och fått massor av god mat, kaka och glass och ilian fick hjälpa till att baka. Det var jättekul! 
Vi var också och hälsade på gammelmormor två dagar. Vi var upp med mormor till Högbo en dag och lekte i lekparken och fikade och såg på djur :-)

Såhär ser det ut efter stt ilian haft mig telefon:





Lillemor provade mina glasögon ;-)
Så hade vi "tur" att komma mitt i pricken till eldsvåda i Sandviken. Detta var lite skummelt men också spännande. För ilian.


Här var ilian och bakade med morfar :-)
Tiril hade det också bra :-)

Så var vi i Högbo 



Ilian är kaptein sabeltann 

Så var vi med mormor och såg på djur




Jag gick med Tiril en dag så hon fick klippa sig också. Nu kommer håret växa så fint
Här var vi hos Erik! Ilian sköt golfbollar till molly som hämtade dem :-) bra sysselsättning!


Erik tokar sig :-)
Påvägen hem, glad kille över att få Hellas medan han kör




Sista tiden innan nya rutiner

De sista veckorna har sprungit förbi i full fart. Vi har haft fullt upp med förberedelser och inköp inför tirils barnehagestarten och ilians nya termin! 

Tiril är glad i att vara ute. Speciellt gillar hon de nya sakerna hennes, dress stövlar etc. Hon är galen i dessa cherrox, hon MÅSTE ha dem på sig kontant inne. 
Dem leker så fint 
Ilian är också så glad över nytt regnsett och visar de med en sjörövarpose
Jadå de blir en del skor i år igen 
Tiril godkände vår hemlagade smoothie. Perfekt stt ha i matboksen 


Ilian hjälper till att laga :-) 







Helg med bus

 Ilian och Tiril sitter med iPad och iphone och roar sig. Igår var Madde här en stund medans vi var på dal och firade Heidi som fyllt 30år. 



Idag skulle ilian i barnebursdag och han hade en jättefin eftermiddag med kalas med stora och små. Under tiden hade jag och Tiril lite ensamTid, så vi var ute i en timme och åkte rutschkana, lagade stenkakor och busade innan vi gick in och lekte med dockor sista timmen. Tiril visade så bra att hon ville ha bilbarnstolen med dockan i. Men hon ville såklart sitta uppe i den själv, ha dockan o knät och mata därifrån. Hon klappar, kramar och matar:-)





När ilian kom hem igen var han så glad och han hade mycket att berätta. :-)nu har vi haft en mysig kväll ihop och imorgon är det Barnehage för ille igen. Imorgonr det första turningen i bhg för terminen och jag tror vi har en pojke som längtar :-) god söndag :-)




Fina dagar med kusiner

I helgen kom Jenny med barnen och vi fick fina dagar ihop! :-) här har barnen klätt ut sig, lekt ute och inne och kört med bilar utanför. Vi var till hoppeloppeland en dag och alla barnen var helt sjövilda, snacka om att få valuta för pengarna! Vi var till lekparken i närheten en dag och lekte den sorte dame og grevinnen-jakt.

























Tiril prövar alltid att fäktas när hon får tag i ett svärd. Igår satt hon med svärdet mot filmen när hon såg sabeltann. 

Kärlek från en på fyra

Dethär är kärlek för mig.

Att dagligen höra de fina orden sonen våran säger till oss och att se all den kärlek han ger till sin lillesyster.

Ikväll när jag skulle lägga honom så säger han:
Mamma du är de bästa i livet mitt och det finaste jag vet.

Ilian berömmer Tiril så ofta, säger att hon är så speciell för honom och att han är så stolt över henne. Han säger också nästan dagligen:
Tirilmor du är den sötaste jag har sett.

Att få möjligheten till att bara sitta och iaktta och besvara denna kärlek är en ren lycka och vi är så glad över att ha våran snälla sköning i våra liv. 



Våra finingar

Vi har firat det underbara åskvädret hemma de sista dagarna, så skönt att slippa det tunga luften som varit länge nu. 

Ilian började i barnehagen igen i måndags och det gick fint när han väl var färdig. Vi börjar göra oss färdig till Tiril ska börja i barnehagen också... Huff.. Ska se efter parkdress och stövlar och diverse kläder tills dess och idag var vi och handlade ryggsäck till henne. Vi njuter iallafall av att vårat charmtroll är hemma fortfarande :-)

Nu har det att gå lossnat för Tiril. Hon har gått i tre månader men bara när hon själv glömmer av sig men nu går hon nästan mer på fötterna än knäna hehe. 









Tiril

http://youtu.be/a3zUKeF8Ndg



RSS 2.0