Vilket väder

Man kan inte klaga på de underbara vädret som har visat sig de sista dagarna. I tisdags följde Madde md på ilians gymnastik och han blev så glad!! Vi hade besök av henne från fredag till lördag och lördagen spenderade vi ute. Passade på att vårstäda, ta fram utemöbler och städa bod och garage inför våren. Skönt att ha det färdigt nu. På eftermiddagen kom både Jimmy och Elise och Heidi och runar så vi hade storfrämmande här. :-)

Igår var vi ute och ilian fick ta fram bilen sin. Han älskar ju dedär leksakerna så mycket. Och är övertygad om att han ska köra till barnehagen varje morgon, hehe. På eftermiddagen kom Jimmy med familj på besök och vi grillade och pt ute för första gången för iår, sånt underbart väder det var!

Hoppas det håller i sig över påsk nu och att vi får en fin vår, det behöva efter dendär tråkiga vintern

Tiril provar sandlådan för första gången och ilian visar tålmodigt
Här leker vi McDonalds och Tiril ska köpa milkshake (undra vart dehär idéerna kommer ifrån Roy)

Ilian fick äntligen köra Tiril i bilen som han pratat om sen hon föddes, och ml gladare var Tiril som skrattade, hojtade och sparkade med benen hela vägen

Majsgänget
Första gången ilian frågar om kos, Elise kan jag få en klem

Fantastisk helg i Sandviken

Vi har haft en fin helg i Sandviken! Vi har spenderat mycke tid med mamma och umgåtts och ilian har lekt och hjälp henne med allt han kunde. Hemma hos mormor får inte mamma eller pappa hjälpa honom med något då är det bara mormor som gäller <3. Vi har hälsat på mormor och det var så kul att ae henne. Hon log så när hon fick se Tiril och det var kul att höra!:-) sen var vi ute och åt med erik en dag. På söndagen vaknade barnen som vanligt före sex så då passade vi på att åka hem till honom och hälsa på en stund också. På förmiddagen kom Jenny med familj och barnen lekte så mycket hela dagen. Dem cyklade, sparkade sparkcykel, letade påskägg och såg på film, lekte kurragömma och jaga och Gud vet jag. Ilian var så glad över att träffa kusinerna och jag med, som jag längtat efter mina små systersöner! På eftermiddagen for vi alla till pappa och blev bjudna på jättegod mat och tårta där. Hoppades att få fira Jonteponte, men hoppas vi får träffa honom nästa gång :-).
Ilian och morfar kom överens om att ille skulle få följa med oh köra tåg med honom dagen därpå och ilian var så glad över det. Det var de sista han sa innan han la sig och de första han sa när han stod upp på morgonen. Efter att vi mötte upp morfar fick ilian följa med och öra framåt och bakåt och tuta och dethär har han pratat om hela dagen, han ska ockaå köra tåg som morfar när han blir stor!:-)

Efteråt åkte vi hem och ilian var ute med mormor en stund. De lagade råttsoppa och cyklade på verandan och så fikade vi lite innan vi satte oss i bilen för att åka  hem.

Nu sover båda barnen och vi ska hoppa i snarket också. Tack alla för en fin helg :-)

Kul att hjälpa Erik att sortera bollar

Två söta killar har fila paus mitt i all bus
Två fina tjejer var glada att se varandra
Mina älskade barn
Min fina gudson

Vi fick en fantastisk dag med massor av sol, här är två solstrålar :-)
Äntligen fick vi träffa morfar också och Tiril stortrivdes hos honom :-) vi längtar tills ni kommer i vår!

Kl 8 imorse sid vi på perrongen och väntade på morfar :-) en förväntansfull ilian!

En sån glad kille som fick hjälpa morfar!

Ilian fick en tågmössa och tågvantar som har varit på hela resan hem. Ni kan väl ana vad han kommer drömma om inatt?:-)

Dehär tokarna cyklade innan vi skulle åka hem :-)
Galningen våran håller sig glad i bilen så länge hon får se sig själv i iPhone :-)

Äntligen Sandviken här kommer vi!

Idag åker vi till Sverige och ska spendera helgen där. Träffa allihopa och framför allt mormor, det set jag fram emot!! :-)
God helg till er, solen skiner och jag hoppas set blir en fin vårhelg i Sandviken också!

Långhårig har hon blivit hehe

Två sötnosar som morgonmyser

Turning och kiropraktorbesök

Igår gick vi och hämtade ilian i barnehagen. Huvudet och ryggen behövde en promenad så vi hade tur att det var fint väder ute. Ilian tog sparkcykeln hem, men bar den mycket för den kunde ju inte bli lortig i geggan.. Nej :-) igår var det gymnastik igen och ilian har blivit så duktig på att balansera! Ungarna älskar ju dendär timmen och det är så bra att lära sig att behärska kroppen i tidig ålder!

Idag ska jag till kiropraktorn igen.. Än så länge har det inte hänt några framsteg.

Äntligen fick han köra traktor

I söndags morgon körde ilian traktorn sin till parken rätt efter frukost. Där lekte vi tåg, ilian lastade sand och åkte och lossade på andra sidan och så byggde vi hus och sandkakor. Tiril sov så gott i vagnen under tiden. Äntligen fick vi njuta ordentligt av de fina vårvädret och ilian var så glad över att få köra traktor igen.

Fantastiska barn

Ilian och Tiril är ju som sagt väldigt olika varandra i sättet. Ilian har alltid varit i behov av närhet och trygghet medans Tiril är ganska självständig. Däremot är Tiril väldigt gosig ändå och kommer och pussas och kramas mellan hennes lekar. Nu är det full fatt här om dagen. Tiril kryper, går runt väggar och har börjat använda stämman sin genom att skrika jättehögt, för att hon kan.

Ilian är så duktig och hjälper henne så mycket, leker och delar. Hemma övar vi på att leka ihop och det är kul att se. Dem kramas, leker, ligger bredvid varandra och bara skrattar.

Idag är det turning på eftermiddagen och vi hat en kille som är väldigt klar för det. Han har ju mycket turning i barnehagen också så det är bra!
Ha en fin dag :-)

Tiril skrattade, klättrade upp på soffan och kom bakom mig och kramade ich pussade mig

Ut i solen med glada barn

Solen skiner och vi har varit vakna i några timmar redan. Idag blir det en utedag för oss, underbart! Se våra härliga barn
Så fin med de nya skorna

Storebror tokar med lillesyster

Fint väder och första-gå-skor

De sista dagarna har det varit ett sånt fint väder så vi har varit ute hela dagarna. Äntligen är Tiril så stod att hon har nytta av att vara ute och leka hon också och hon älskar det. Vi kastar stenar, gungar och övar på att gå . Ilian cyklar och leker med lastbilen utanför. Idag kom skorna jag beställt till tirilmor också och jag är helt sålt. Första gå skorna såg jag första gången när jag köpte likadana fast vita till ilian när han började gå. Så glad när jag var i kontakt med företaget som talade om att dem skulle komma i vårkollektionen :-) imorgon ska dem testas ut! :-) jag älskar skor men det är nått speciellt med barnskor. Ille fick skor igår han också och han blev så glad att han skulle sova med dem på rummet sitt. Nu sover barnen och vi ska se på norske talenter innan det är kväller. God helg

Våffelfrukost

Imorse tog ilian handen mig och sa: nä mamma, ska vi kosa oss med våfflor idag?..

Tog en morgonpromenad med denna skönhet så hon fick sig en liten lur. Nu ska jag snart till kiropraktorn igen! Ajajaj..

Varm utedag och kycklingfilé på grillen

Idag hämtade vi ilian runt ett tiden och så åt vi mellis ute på lekparken. Vi lekte lite och busade i det fina vädret. Nu har vi precis kommit in oh satt på grillen innan vi ska på turning ikväll.

Vår i luften och besök

I helgen kom Erik på besök! Vi spenderade helgen med honom och Madelene och på lördagen fick vi en underbar vårdag. Ilian har varit ute och cyklat och igår åkte vi på flygmuseumet vid gardemoen och tittade på gamla flygplan och helikoptrar. Ilian var så glad över att få se flygplan och sitta i ett jagetflygplan.
Ilian cyklar från bhg :-)
Tre ungar som leker med vatten på lördagsmorgonen

Äntligen fick ilian besök av Erik

Jag och ilian provsitter i viggen, nöjd kille!

Efter att vi lämnat av Erik på flygplatsen imorse åkte vi och såg på lite flygplan innan vi åkte till barnehagen.

Sen tog vi fram grillen för första gången iår. Vilket underbart väder vi fick idag :-)

Vår i luften och besök

Ilian cyklar från bhg :-)
Tre ungar som leker med vatten på lördagsmorgonen

Äntligen fick ilian besök av Erik

Jag och ilian provsitter i viggen, nöjd kille!

Lek och skoj!

Igår kom pappa Roy hem sent så vi spenderade dagen ihop och gjorde massa tok. Vi lagade svärd, kikare, såg och plankor och lekte kaptein sabeltann. Ilian fick lite godis till sabeltann avsnittet på kvällen men han är ju inte intresserad av de så han la godiset i lekkamrat och lekte med de istället! Tiril gick efter mig hela dagen och sa mamma maaammmmmaaa.

En glad kille vaknade på kvällen blev så glad när pappa kommit hem!

Idag lagade vi den sorte dame och ilian har hett order till pappa om att skjuta på skutan hans.

Sen var vi ute på förmiddagen. Ilian cyklade runt i området, lekte polis och tjuv i snöfjället och så cyklade han till parken. Där gungade vi, gjorde sandkakor och såg en ekorre som ilian samlade kottar till.

Tullabulla sov i vagnen medans vi har ute, härligt!