Ont, bus, mosterbesök och pappapermiSjon

Hej!

Vi hade besök av Madde i helgen, det var jättekul och hon hjälpte oss massor. Tabletterna mina funkade inte så på söndagen låg jag rätt ut hela dagen. Då var jag glad över attbarnen hade både pappa och Madde att leka med :-)
Det var ju barnfestival i Jessheim så på lördagen var vi där en stund och träffade Postman pat och kaptein svartskägg.

Hmm

På fredagen pratade vi med denhär godisarna :-)

Jag och Tiril var till lekparken och lekte

Igår morse bakade vi muffins så barnen provsmakade innan vi cyklade till dagis igår.

Så skönt att lufta sig lite när de är varmt ute
Så stor

Från och med idag är pappa i pappapermiSjon hela sommaren! Detta har vi längtat efter :-) gleder oss till en sommar tillsammans

Tiril tog sitt första steg idag! :-)

Vilken underbar dag vi har haft, jag och min tösabit. Idag stof Tiril i över 10 sekunder helt själv, flera gånger. Sen gick hon 1 STEG !!! :-) så himla roligt att se.

När pappa och ilian kom hem så visade hon igen att hon kunde stå själv, länge, och då var det två killar som var stolta här hemma!

Tirils utveckling och syskonkärlek

Igår fick ilian åka barnehagens buss när dem skulle på tur.

Plötsligt blev de fint väder så jag och Tiril var ute från kl 11.

Man ska lära sig i tid, pappa jobbar med datorn och Tiril sitter bredvid med iphone
Idag tog pappa en fridag och det var skönt med hjälp hemma. Idag har formen varit väldigt dålig och tabletterna har inte varit till stor hjälp. Vi cyklade och hämtade ilian
Tiril var glad över att få hämta ilian i cykelvagn idag

Och ilian var så glad över att vi hämtade honom med cykel! Vi har, i vanlig ordning, grillat idag och njutit av en fin sommardag.

Ilian åkte rutschkana och blev dyblöt för att de var FULLT med vatten längst ner i kanan, då ville han gå naken ute.

Tiril har börjat ge sånna UNDERBARA kramar. Nu besvarar hon frågan på vad hunden säger, säger ijjja (ilian) och så pratar hon massor av bebisspråk.
Hon vet vart lampan är, vad kom betyder och säger vi, får jag en kram, så ger hon de.
När vi bet henne trösta kommer hon fort oh ger kram och klappar på oss.
Det är en fantastisk utveckling som försiggår här hemma just nu och vi  njuter så med att få vara med på denna resa.

Ilian är superstolt över sin lillesyster och berättar högt när hon pratar eller står själv. Det är syskonkärlek det <3

Han tar hand om mamman sin

Imorse lagade ilian en maskin här hemma, den skulle laga mitt huvud så jag inte hade ont mer.. Älskade ilian <3

Nationaldagsfirande en hel helg :-)

Ilian fick flygplansgodis av tante diddi :-)

Vilka fina dagar vi fick på Stathelle. Det var perfekt väder och vi fick träffa allihopa i flera dagar. Imorse gick vi en tur med enzo när Tiril skulle sova och ilian ville fiska. Han fick napp och såhär såg fisken ut. Ille döpte fisken till Lars. Efter fotografering fick den åka tillbaka i havet. Ilian tyckte den såg läskig ut ich vi kan väl hålla med honom om det!

Idag var vi upp till Allan och lene en tur och hälsade på. Ilian lekte så mycket med Mathias, som var så duktig med ilian. Han blev skjutsad på traktor och sparkade fotboll, hoppade studsmatta och åt korv och fikade :-)

Efteråt drog vi till bestemor och bestefar och åt middag innan vi for hemåt. Nu är vi påväg hem, jättenöjda med en fin helg.

Sånnahär dagar saknar vi att bo närmare släkten, men å andra sidan sätter vi enormt stor pris på att åka på besök och när ni kommer och hälsar på oss istället! :-) tack för en fin helg!

17 maj på Stathelle

Igår, fredag, kom vi till Stathelle på eftermiddagen. Ilian var så förväntansfull inför morgondagen och när han vaknade imorse var det rätt upp, han var redo för att fira norska nationaldagen!

Vi såg på 17majtåget vid lunch och gick upp och åt glass och lekte lekar efteråt och där var det minsann en god del människor. Efteråt grillade vi med nästan hela finden familjen och det var så god mat! Till slut lekte ilian med kusinerna sina och var så glad över att vara här. Vi fick alltså en väldigt fin dag här och nu har jag två trötta barn :-)

Perfekt väder, inte för varmt men solen sken och varm vind

Tante diddi köpe en sån fin binad till Tiril i julklapp, se så himla fin den var <3

Jag ÄLSKAR donkeyn hehe

Tiril softar hos onkel Henning :-)

Morgonstund är mysiga med bestemor ich bestefar :-)

Så mycket kärlek

Idag fick Tiril en premiärtur på cykel. Detta var kul!

När ett barn sover tätt intill

Idag gick ilian på tur till Nordbytjernet med bhg och jag och Tiril har varit ute och lekt.
Idag provade jag att inte ta mina lunch-tabletter ich se hur det gick, på beordran av doktorn, med tanke på att minska begränsa intaget av starka tabletter men detta gick dåligt och det slutade med många timmar med katastrof.. Nu längtar jag väldigt tilll Roy ska vara hemma i en tid framöver och hjälper mig. Det har vi alla gott av :-)

Igår provade jag mig på en joggingtur med barnen men efter en bit sa huvudet ifrån, såklart.

Onödigt att göra de svårare än nödvändigt mamma

Tiril älskar att vara ute. När humöret tryter är de bara att gå en tur ut, då ordnar sig de mesta.
Idag somnade Tiril på mig. Så underbar känsla de är, de absolut bästa som finns. Satt 45 minuter och bara gosade och kände henne intill mig, så lugn och fin. <3

På kvällen kom Madde hit :-) barnen var nog glada för besök av moster vill jag tro. Ilian tog fram böcker med detsamma!

Flygdag, badkeps och gullungar

I helgen har vi haft fina stunder tillsammans. I lördags startade dagen med dugnad här ute med grannarna. Ilian hjälpte till att lasta saker som skulle slängas med traktorn sin.. Tiril rotade bara med stenar och bark, hehe.. Efteråt grillade vi med grannarna och ilian fick träffa barnen på gatan.
På söndagen började min dag med träning följt av lite bus inne innan vi åkte till Kjeller och var på flygdagen.
Ilian var så nöjd över att få se på massor av helikopter och flygplan och känna på jagerfly och se så många flygplan i luften. Flygplan körde akrobatik, vi fick se flygande jagerfly och andra privatflygplan. Ilians favorit var ändå helikoptrarna som körde fram ochxbjag tillbaka (4st). Det regnade i början men det gjorde ingenting. Avslutade dagen med en film och en påse godis (bl.a. Haha).

Ilian fixar håret mitt:-)

Väldigt glad grabb

Tiril klar för flygdagen

Jag har köpt en badkeps till ilian så han slipper avsky att tvätta håret i rädsla för att då schampoo i ögonen, funkade suveränt!

Prinsessan till mamma och pappa

Se vilken fin klänning Tiril fick av mormor, så söt hon blev :-)

Snart ska vi hämta ilian och efter det är set helg! Vi ska ha en jättefin helg ihop med dugnad och flygplan :-)

Bjuder på vardagsmagi i huset

Godmorgon :-)

Morgonen är en fin stund ihop med gullena mina. Tiril får ju gröt två gånger om dagen, som hon ska i denhär åldern. När hon är färdig med morgongröten kan hon få lite knäckebröd om hon vill ha.

Imorse fick ilian äta i storrummet och när han nästan var färdig kom Tiril och började vråla när hon såg mackan hans. Två sekunder senare hade hon roffat åt sig tallriken och äter macka med jordgubbssylt på.. Inte ok! He he

Hon får ju inte socker så hon var nog extra lycklig där en stund!

Igår fick vi hem eccosandalerna till ilian och han var så glad. Så kul att se hur glad han blir för småsaker. Han sprang runt runt runt med dem och så fort han vaknade skulle han ha dem på sig igen. För övrigt så har han strl 31(!!!) i de skorna, jag har ju 38! Och han är 3 år!
Killen våran växer så det knakar och vi är så glada över att har blivit en sån fin kille!

Lite vardagsmagi:

Igår frågade ilian hur vi kunde fylla upp bötta till enzo ich göra honom glad. Jag förklarade att genom att klappa honom och ge honom beröm blir han glad. Då satte ilian sig och klappade honom läänge och sa: klink gutt enzo, du är så fin!

Fröken koser sig :-)

Bus med söta barn

Nog är Tiril allt lik mamman sin.. Hon ÄLSKAR te och knäckebröd! Verkligen älskar när jag sitter med min tekopp kommer hon och hoppar oh låter bredvid mig tills hon får smaka och jag kan inte ge henne annan mat ifall jag äter knäcke bredvid henne för så vrålar hon och försöker ta maten min, haha.

Vi har fina dagar nu, en helt fantastisk tid att följa Tiril nu. Hon har börjat leka med sin docka och plockar saker inuti kastruller, på med locket, salta, röra om. Så mycket hon har fått med sig :-)

Hon är ett sånt charmtroll och vi är så stolta över henne. Idag fick jag klippa lite på luggen hennes också så hon ser något, även när spännet fallit ur.
I helgen har vi en fin familjetid att se fram emot. Det ska dock regna hela helgen men hoppas det vänder.

Tiril sätter på sig kläderna själv numera. Ally ska upp på huvud och axlar, tröjor, strumpor, skor, byxor. Så sött :-)

MR, lek ute

I helgen har grabbarna hållt på ute och gjort färdigt inför sommaren. Ilian har hjälpt till massor och kört och lastat av hagavfall med traktorn sin.

Inte så lätt attjobba hemifrån alltid, när man har barn som är enormt glad i en.

Fulla av bus

Ett av mina inlägg försvann visst. Här kommer lite bilder från de sista dagarna. I fredags åkte vi hem igen från stathelle. Vi har tagit det lugnt och bara myst. Imorgon är det daga för MR, ska bli skönt att få detta överstökat!

Barnen koser sig med bestemor och bestefar!

På besök hos onkel Henning m familj, han har ALLT!

Gostjejen våran

Fiskare och stathelletur

Igår kväll åkte vi till Stathelle. Vi passade på att få några dagar här eftersom att Roy tagit långledigt i helgen. I helgen är vi tillbaka hemma igen och ska ta det lugnt :-)

Igår var barnen hemma med mig så vi var ute och lekte
Bestemor kör runt med Tiril i lilla bilen hemma hos dem;/)
Ilian är så glad över att vara här och hälsa på
Ilian fiskade idag ich fick en öring på första försöket :-) en stolt och rädd pojke visade upp fångsten för alla

Bestefar visar ilian hur man rensar fisken :-)

Sommartider

Igår tog vi det bara lugnt.. Mina tabletter hjälper inte så mycket just nu så jag får inte gjort så mycket.

Tiril är det dock fart på, hon älskar att leka med ilian men kan sitta stilla hur länge som helst så länge hon har mat i handen. Detta är ett litet matvrak, hon älskar knäckebröd och kuddar!

Vi satt ute och åt lunch igår

Igår matchade vi :-)

Idag ska vi till klöfta och fira Kasper som blir 8 år idag!! :-)
Sen är det föräldramöte på agendan. Ha en fin dag :-)