Julmässa

Julen är en härlig tid. Både jag och Roy är extremt glada i julförberedelser och allt som hör till så här är det inte dåligt på julstämning!

Som varje är börjar vi i tid. Vi började julpynta förra veckan och ikväll ska vi klä granen (en stor fördel med plastgran är såklart att vi kan njuta av den längre och slipper extra städning). Detta blir intressant, antar att pillfian våran tirilmor kommer ha tagit ner alla kulor innan veckan är slut, men det återstår att se 😊

I helgen var jag och ilian på kalas. Vi var och bowlade med hans kompisar och dethär var en debut för lilleman. Han tyckte det var jättekul 😊




Vi byggde pussel 

Och myste.

Pappa skulle på julbord och vi hade också kvällen för oss själva. Jag och benen fick en din kväll ihop. Vi tog bort allt vad elektronik heter och lekte, toppen! 
På natten kom både barnen in till mig. Ilian började hålla om Tiril i sömnen och sen när han vände sig om höll Tiril om honom. ❤️


På söndagen var vi tidigt uppe igen Jag och barnen. Vi hade en mysig och lugn morgon ihop och eftersom att mitt huvud är väldigt dåligt så blev det en dag när mamma ligger på golvet och leker det Jag klarar. Jag har väldigt duktiga barn som accepterar att jag inte alltid klarar att leka eller kan höra massa oljud och de är nöjda när jag är på golvet med dem.

På eftermiddagen bestämde vi oss för att åka på julmässa i Lilleström. Tiril klättrade på väggarna hemma efter att hon varit sjuk och inne i flera dagar. Här var det massor att se på, vi bakade pepparkakor, ilian fick träffa jultomten och barnen fick godis av honom. Ilian körde lastbil (gissa vilken han valde) och så gick vi och tittade på julklappar. 











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0