Kalas, besök och en helg borta

Nu märks det att hösten är igång, här är vi sjuka om vartannat. 
Ilian var hemma måndag och tisdag med feber och förkylning. Vi passade på  att pyssla lite till pappa Roys födelsedag. Ilian lagade en bok om pappa till honom, målade teckningar och målade och glittrade en glasburk. Detta var SÅ svårt för ilian att hålla hemligt och han hade så lust stt berätta för pappa vad han hade gjort.

Vi var på turning på tisdagskvällen då ilian kände sig bättre. Han har blivit så duktig på att balansera och rulla fram och tillbaka, hänga i ringar m m. 

På torsdagen fyllde Roy år. Vi började dagen med att gratta honom och skjutsa honom tilll TINE, ilian åkte ille bhg och jag och Tiril drog till Helsestasjon för vaccin. Fröken är liten men går efter sin kurva, perfekt :-)
På eftermiddagen fick vi besök av Heidi, runar, Madde, Jimmy och Elise. Vi fikade och barnen fick leks en stund, set hade ilian längtat efter! 

Natten till fredag sov ilian lite lite, han hade öronvärk och skrek hela natten. På fredagen åkte vi till Stathelle igen :-) lägligt till besök fick jag feber och förkylningen har blommat ut ordentligt, typiskt. På lördagen firade vi Roy och åt god mat och ilian fick leka med kusinerna sina :-) Tiril går ju runt och utforskar ALLT som vanligt! 
På söndagen var ilian ut och fiskade med bestefar, Christoffer, Tiril och Roy. Han fick fisk IGEN! :-) detta var kul för honom.  Efter en fin helg åkte vi hem och barnen var vakna hela vägen och somnade direkt när vi la dem i sängarna. Dåligt med bilder numera för telefonen min är full.

Idag hoppas jag att de vänder med feber för mig. På torsdag ska jag till ahus och göra spinalpunktion och se om de kan hitta någon ytterligare orsak till min konstanta huvudvärk.

Ha en fin dag :-)

En liten sjukling 

Min fina sötnos 
Vi underhåller oss med det vi har :-)

Finbesök en fikastund :-)
Ilian bakade pavlova till pappa Roy 
Dehär två busungarna leker fint
Madde igång, ilian tröttnade på att vara mumie efter någon sekund och rev papprens itu 
En av tirils fina sepåtvstilar





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0