Tiril från födsel till 2-åring

Vid denhär tiden varje år får jag en tillbakablick på när Tiril kom till världen. Mina födslar har startat med vattenavgång båda två och det har varit skönt att veta att innan tre dagar blir det födsel. Vid denhär tiden för två år sedan hade vattnet gått 19.10 dagen före och vi var inne på koll varje dag. Spännande tid! 

Som jag berättade förra året var det natten efter vi åkte in till sjukhuset i akut för att vattnet blivit grönt, men det var bara vår toaletttvål som orsakat färgen.. Riktigt pinsamt. Dagen efter fick vi komma in vid 19 tiden igen, allt såg bra ut men hon var mkt mindre än ilian i storlek så jag fick avgöra om jag ville ha första midningspill på kvällen då allt var väldigt klar till födsel,  det tackade jag ja till. Roy åkte hem när besökstiden var slut kl 22.00 och jag fick sova i två timmar innan jag vaknade av starka murknar. Efter en timme ringde jag på en sjuksyster för att få nå värme så jag kunde sova. Behövde sömnen då jag skulle bli igångsatt dagen därpå, jag fick värmeflaska. Kl 2 gick jag i korridorena Och Tog mig några koppar te, men kl 3.50 fick de kolla öppning då smärtorna var så starka, 4.5 cm och de sa att jag skulle ringa Roy fort.

Jag gick in till födavdelningen och Roy kom dit 4.30 han slängde upp dörren och såg så chockad/trött ut.
Provade efter en stund lustgas men de tog egentligen bort min fokus på andningen. Tiril kom 6.18. Väldigt intensiv men ganska snabb födsel till skillnad från med ilian där jag hade värkar i nästan tre dygn. Nu håller vi på att förbereda inför hennes 2-årsdag! Herregud vad tiden går fort 💜






Vi har en rikig liten tuffing hos oss. Hon vill alltid leka med de större barnen och hon tar efter ilian i allt! Hon är nog inte rädd för något, här är det gasen i botten från morgon till kväll. Vi gleder oss såå till att fira dig på FREDAG (till morfar haha) och att se dig växa upp ❤️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0