Uppdatering i livet

Hej på dig

Här hemma har tiden gått sakta i det sista. Jag har haft det extra dåligt med huvudet i några veckor och detta har varit mitt uppe i mkt sjukdom, vakna nätter, Roy som varit borta mycket och mediciner som inte fungerar. I två veckor har Jag slitit mkt med att prata och gå och just nu känner jag extra av att vi inte har familj i närheten, men vi ska väl ta oss igenom dethär också tillslut 😊..

Barna är helt fantastiska och de klarar att anpassa sig till en mamma som inte alltid står på benen, de har läst sig mer än nånsin att använda innestämma (även om vi påminner 100ggr om dagen 😜) och de nöjer sig vid att jag sitter och leker på golvet eller är med på leken en liten stund. Roy är också en klippa mitt upp i allt kaos och jag vet att han får stå ut med mkt. Inte nog med att det är väldigt stressigt och mkt press på jobbet om dagen får han ofta både vara pappa och lite mamma när han kommer hem, och han klagar inte en gång på det, fastän jag vet att det är en extra påfrestning för honom också.


Den sista tiden har vi inte gjort så mkt, vi har bakat och varit ute och lekt i snön. Ilian går ju på turning och dethär älskar han. Han pratar mkt om va viktigt det är att röra på dig och träna för att man ska orka saker, stolt mamma❤️ 👏 Tiril har riktigt blomstrat i språket sen i julas och nu kan hon härma orden vi säger, hon lär sig fort, kan räkna till 3, ger slängpussar när hon lämnas i barnehagen och leveringen går som en dans varje dag, helt underbart.. Hon säger hejdå och går raka vägen in och leker med dockvagnen. Så skönt, ilian däremot får jag fortfarande kasta in eller han slänga ut mig, men det hjälper för honom att Tiril är där. 

Nu har det varit plusgrader flera dagar och vi har fått en passerlig Vårkänsla i huset. Vi sitter och planerar och pratar mkt om bröllop om dagen och velar och velar. Vi har ju redan ombestämt oss några gånger så det ska inte vara lätt.

Nu planerar vi att ta det lugnt i några veckor. Dethär har varit en riktigt dålig tid och jag har ingen energi kvar så det ska laddas upp. Här kommer lite blandade bilder från de sista veckorna. Ha en fin kväll ☺️

Tiril har klätt ut sig till prinsessa och leker att Lisa har bursdag... (För 15 gånger på rad) 

Tiril gör 
Helgen Roy var borta vart en lång helg. Vi tog det vi hade och kom oss ut en tur trots iskallt väder. Barnen lekte och så målade vi i snön, detta höll dem sig upptagna med LÄNGE 👍


Det bästa som finns är att barnenälskar att gosa, mysa och sitta på knät. Tiril älskar att man leker med hennes hår och ilian blir salig när man killar honom på ryggen. Dethär är vardagsmagi för mig 
I veckan hade vi besök av Madde och vi myste med ansiktsmask. Roy är såklart värst och koser sig mest av alla! ☺️
Moster lär fröken nödvändigheter..

I helgen har vi skurat och tvättat ut gungan till Tiril. Denhär ska man ju bara använda tills babyn är mindre än 1 år så detta var väl på tiden. Hon var bea tjurig när hon inte fick ta sin tupplur där idag men att sova i mamma och pappas säng dög tillslut 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0