Veckans bravader

Imorse sa ilian: va heter du? 
När jag svarat sa han: jag heter bitch! 



Mkt tok lär dem sig i barnehagen och även fast det lät hemskt kunde jag inte hålla mig för skratt. Vad hände där 😳

Barnen har varit i barnehagen i flera dagar nu, Tiril är fortfarande förkyld men formen är bra. 

I helgen var Roy sjuk, så jag och barnen var ute en tur. På söndagen tog vi en tur till Charlottenberg, skönt med en dagstur. Ilian var så ledsen över att intekunna träffa bestemor och bestefar som var på Råholt i helgen

Igår var det mor och farföräldrars dag på avdelningen till Tiril där de bjöd in besteföräldrar till lunch och det var lite ledsamt att se bilder därifrån när i princip bara Tiril var utan vuxen under middagen, men så är det ju dessvärre. 

Nu har det verkligen lossnat för tirilmor med språket och hon härmar allt vi säger. Hon har ju som känt ett himla temperament som gör sig mer och mer till känna. Hon slänger sig på golvet, bankar med fötterna och skriker allt var hon har (över t ex. Att jag tar bort tallriken från henne när hon har sagt att hon är färdig). Men hon blir lika fort glad igen och förstår att hon måste lyssna på oss. 


Idag har barnehagen bursdag och barnen är pyntade. Tiril snurrar runt här och säger sessa sessa. Ikväll ska vi till kusinerna på klöfta och hälsa på och det blir kul 😃 


Lik pappan sin? Oh yes..

Ilian vattnar se fina citronträdet till pappa 
Och Tiril vattnar sig själv 



Äntligen vårvärme, vem av oss som är gladast över detta är svårt att veta



Ha en fin helg 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0