Namnfest, Sverigebesök







Hej på er,
En uppdatering vore väl kanske på plats vid dethär laget. Min telefon gick ju sönder så jag har dåligt med bilder från de sista veckorna, men nu ska det bli ändring på det igen.

Helgen Tiril fyllde 2 år hade vi helgbesök av Allan och Lene med barn och det var så trevligt! Vi tog en tur på strömmen storsenter på lördagen och efteråt åkte vi till Heidi och Runar på Råholt. Här lekte barnen och vi åt god mat. ☺️ 



Tiril ville inte välja klänning en dag 
På måndagen efter kom mormor och Krister och hälsade på och de stannade faktiskt i en hel vecka, rekord! 

Vi fick fina dagar ihop och Ilian var så glad över att få spendera så mycket tid med mormor, visa barnehagen sin och en dag var vi på kalas hos Kasper som blev 9 år! Han har blivit SÅ stor ☺️ 

1 maj drog vi, Madde, mormor Krister Jimmy Kasper och Elise till Råholt senter. Heidi hade nämligen berättat för Roy om en glassbar där med sjukt stora glassar. Roy blev i extas (och vi drog dit en gång till innan helgen var slut..) 
Helgen efter skulle Roy och barnen till stathelle och eftersom att det hade varit så många helger med besök för mitt huvud så stannade Jag hemma. Första gången barnen är borta en helg från mig sen Ilian föddes och det var minst sagt konstigt. Madde var iaf här och höll mig sällskap så det slapp bli så tomt och vi fick en jättelugn helg med lite träning, tjejfilmer och vilande. 

Tiril är redo för att dra till bestemor och bestefar och mammahjärtat funkade 

Roy tog lite bilder under helgen

Ilian var såklart och fiskade och fick med sig Mathias ☺️

Storfiskaren är igång igen
Och plockar blommor till bestemor 
Tiril kan inte sluta prata om bestefar, eller settefar som hon säger. Ilian lagade ju en låt till Tiril som han har sjungit sen hon föddes och den sista tiden har Tiril börjat sjunga den om Ilian. De sista två dagarna har hon istället sjungit:
Settefar, settefar du är söt och fin. 

Duktig storebror 
Pappa har pyntat barnen inför Linus namnfest! ☺️

Idag är det turning för Ilian och imorgon drar vi till stathelle igen för att fira 17 maj där borta. Tiril är klar: pipp pipp hurra, Sutte bra! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0