Advent



De sista dagarna har varit surrealistiska. Ilian har hjälpt till massor med maten
Ilian har varit sjuk hela veckan och när han kom i bhg i fredags igen ringde dem från tirils bhg, hon hade feber. I helgen har Ilian varit på barnkalas till en tjejkompis. Ikväll ska vi på julegratenning utanför sentret. Nu är maten klar och vi väntar på att Erik ska komma hit och hälsa på ☺️
Tiril fick medicin och hon provade sprutan på Ilian 

Imorse var jag färdig med adventskalendrarna till barnen och dem blev sä glada. Svårt att hålla sig från att riva upp allt tror jag, iallafall våran lilla fröken 

Mormor som broderat kalendrarna, den blå är från jag var liten pch den vita är helt ny för iår ☺️



Vi ses i Nangijala

Tänder ett ljus för dig min vän. Livet är bra orättvist. Tur du satte Djupa fotspår i alla du träffade sina hjärtan, vi glömmer dig aldrig. Jag ska berätta mina historier om dig för barnen så de påminns om pappa innan han blev sjuk 💙❤️




Helgen före advent







Har vi haft en fin helg? Om vi har.
Sessan klar för nattstund med Elsa och Anna 
I lördags skrev barnen önskelistor till tomten och gav honom kaffe och pepparkakor. 

Sen var vi ute och lekte medans pappa var borta en stund. Det har inte kommit mer snö sä vi hämtade sopkvastar och sopade ihop den snön som var på backen. Man får ta vara på det man har ☺️




Söndag morgon och barnen var ovanligt försiktiga när de tassade ner hand i hand nerför trappen imorse. 
Där var mat och dricka borta och nissen hade tänt ett ljus och lämnat brev till barnen. Detta var tufft!

Tur jag har som har snälla barn som läser saga för mig när jag har ont 
Idag skulle vi träffa Heidi, Runar och Lillian på en julmarknad i närheten men efter besked om att det inte var nå bra utval åkte till Råholt istället. Tiril klar med mera läppsyl
Glada barn som väntat på att Lillian skulle vakna från hennes lur 

När vi kommit hem fick vi besök av Jimmy och ligan. De lekte, fikade och innan dem åkte hem hjälpte Ilian dem att sälja julkalender till grannarna. 



Jultider



I veckan var vi och köpte en ny vagn till tirilmor. Rosa såklart. Glad tjej som blev skjutsad av glad kille runt i huset 
Torsdag och Ilian var hemma med mamma och pappa. Pappa är sjuk och vi börjadedagen med att baka pepparkakor. Ilian lagade tine-ko till pappa som dem delade på (och åt upp hela på en gång)
Vid lunch tog vi en tur till 2 skolor i närområdet och Ilian blev inskriven i skolan. Stort ögonblick för oss alla tre! Ilian gick runt och såg på allt med stora ögon. Tänk att han börjar i skolan till nästa år ☺️
Pappa och Ilian fick bestämma lunch! 
Vi hämtade Tiril och åkte till Helsestasjon för att vaccinera oss allihopa. Ilian var jätteduktig! Tiril också men hon blev jättearg och sa: nä mamma jag fick väldigt ont! Och var grinig en stund men det gick över efter ett tag som tur var.

Jag satte barnen i jobb och de fick börja julpynta. Ilian kom i form med en gång och satte på sig jultomtekläderna och allt 

Imorse fick jag hjälp av denna sötnos med att plocka ur diskmaskinen. Vilken tur! 
Och efteråt fick jag mer hjälp med att skrapa bilen ☺️👌🏻
Ha en fin helg! 💙💗


Söndag, mys och bowling

Söndag morgon och barnen vaknade så  tidigt.. Vi tog en mysfrukost med god tid idag och efteråt gick vi ut till lekparken vid oss. Här lekte vi i solen, åkte rutchkana och drack varm oboy. 





Eftersom att jag behövde hjälp av extra hjälpsamma barn idag för huvudet lovade jag en överraskning ifall dem uppförde sig. Så vi mötte upp Madde och drog och bowlade innan middagen. Ilian hade lärt sig att kasta klotet och Tiril var o extas! Jättekul ☺️
Madde var så glad när hon kom om barnen i poäng 😃👍🏻
Tiril: min tur, min tur


Här står fröken och paxar den rosa bollen. Hon blängde på killarna mitt emot om dem bara tittade på det klotet 
Storbowlaren Ilian 😍😘

Efteråt tog vi en milkshake med Maddis innan vi skjutsade hem henne och åkte hem till pappa. Nu är det att vila upp alla batterier inför en ny vecka. Ha en härlig kväll! ☺️


Förjulsdag




I torsdags fick vi finbesök av Heidi runar och lillian. Ilian visade julfilm till lillian 

Fredag morgon. Tiril börjar bli arg på pappa på morgonen nu för att han tar bilen ill jobbet och hon måste gå. Lite kapplöpning hjälper ibland 
Fredag,, pappa var sen på jobbet och vi var och lekte i parken efter barn3hagen. Vi fikade och lekte 


På kvällen visade dem BlimE dansen som dem dansat på dagen på dagis 
Lördag förmiddag. Vi var ute och plockade mossa med Madde i skogen. Efteråt fikade vi fast det var ringt kallt. Tre skogar senare hade vi nästan nog med mossa, inte lätt att hitta! 


Efteråt hjälpte Ilian mig att julpynta ute och laga en jultomte sv skogsmaterialet
På kvällen nu har vi bakat pepparkakor. En rikig förjulsdag med andra ord. 



Barnen har godis-koma, jag och mitt huvud är helt slut och nu hoppas vi pappa kommer hem från jobbfester snart. Ha en fin kväll ☺️



Simskola, fars Dag



När vi kom hem från Sverige hade vi ju en del julpynt med oss så vi började pynta lite smått. Barnen älskade det pch tar dagligen ner ilians lilla julgran och sjunger jullåtar och dansar runt granen 
Tiril behöver större säng 
Två barn påväg till dagis. Tiril var inte glad på pappa när han hade glömt vagnen i bilen för andra dagen i rad.  Det gick som tur var över när hon fick springa före oss 
Lördag var vi till Jimmy co och hälsade på pch lekte av oss lite ☺️
Söndag slet jag upp två trötta barn och började laga frukost till pappa. Vi lagade stekta ägg, scones, hjärt bacon, fixade frukt på bordet och lagade kaffe. 
Sen gick vi upp för att väcka pappa (som legat läääänge och väntat på oss)
Barnen redo att ge presenter och choklad till pappa på fars dag


Busungen våran 
Pappa klädde på tirilmor som var överförtjust 
Vid lunch tog vi söndagspromenaden runt Nordbytjernet. Ilian packade matsäck i säcken hans 


Tiril har med sig sina dockor överallt. Här i hennes babyfilt
Madde kom över och tog med barnen på lekparken och lagade fruktsallad 
Sen var de så kalla så vi åkte hem och tände upp brasan och gjorde bio hemma, till en julfilm såklart 
Måndag, 10 gången på simskolan och Ilian fick diplom och val-märket! Så stolt kille! Han har blivit så duktig dessa veckor, äntligen fick vi vara med inne och se allt han har lärt sig under hösten. Nu dyker han med huvudet under vattnet och är inte alls rädd för att få vatten i ansiktet! 👏🏼 stolta föräldrar 
Han kunde inte ens stå stilla i väntan på att få hoppa 







Sverige tur



I helgen var vi till Sandviken. När vi kom till mormor fick vi en fin överraskning: Olliver o William var där. Här sitter de fyra storesyskon!
På morgonen var det fullt hus ☺️

Barnen ritade, lekte pch vek flygplan. 



Sen hjälpte vi alla mormor med att kratta i trädgården


Besök hos gammelmormor 💕
Och äntligen fick vi träffa Charlie! Tiril var så förtjust 
Det var halloween kväll i Sandviken så barnen klädde ut sig och så mötte vi upp morfar och Lena på stan. Här gick vi skattjakt och såg på alla spöken 



Alltid kul att se på vinden till mormor 
På fredagen var vi och träffade Erik och var ute och åt god mat ☺️
Såhär stilla satt dem i två sekunder 


Jag och Ilian gick till affären och fick minsann syn på en hög med snö ☺️

På lördagen mötte jag Jenny och Charlie i Uppsala och vi åkte till Stoclholm för att se på brudklänning. Det gick jättebra och jag fick lite bebismys Påvägen fram och tillbaka 
På kvällen drog vi till Örbyhus och åt mat som grabbarna lagat. Barnen gick bus eller godis och efteråt åt vi godis til film. Jättemysigt 😊
Barnen tänder ljus för dem som inte finns hos oss mer 
Pappa fixar biffen 
Killarna går halloween till grannarna
Småbarnsfamiljen ☺️
Vi fick också dessa läskiga barnen på dörren 



Stolt moster 

Söndag var vi till engeltofta och tittade. Vi lekte i lövhögar och var ner till vattnet


Fikade hos mormor och Krister på lunchen 
På EM åkte vi till morfar och Lena och hälsade på. ☺️


Här hände det grejer, Ilian och morfar gick ut för att se vad som hände på gatan mitt emot. Spännande avslut ☺️
Imorse var Ilian ute och krattade med mormor innan vi skulle åka hemåt. Vid lunch drog vi mot Nörge igen!
Påvägen hem stannade vi vid siljansfors och fikade och sträckte på benen alla fem 











Då är vi i Kongsvinger och är snart hemma! ☺️ 

Pappa 33 år



Dagen före Roys födelsedag var vi på höstfest i barnehagen och fick köpa mat, fika och konst som barnen lagat.
På fredagen ställde vi klockan och grattade pappa Roy när han stått upp. Vi hämtade honom på jobbet på eftermiddagen och Ilian fick äntligen se de nys kontoret till pappa. 
Chokladmjölk hittade lillen fort 

Sedan körde vi rätt till Stathelle. Här var kalaset i full gång när vi kom fram och Roy blev firad med tårta och uppvaktning! 




På lördagen sov barnen hos Allan och Lene medans Jag och Roy sov på hotell.



Innan vi åkte till Sverige hade vi besök av Lillian på onsdagen. Barnen var så glada över att få visa barnehagen för henne. Jag fick höra att hon var Såååå lik mig haha 😂
Efteråt packade vi färdigt och åkte till Sverige ☺️


RSS 2.0