24 timmars Danmark tur

Höstlov på schemat denna vecka och jag och barnen planerade en spontantur Med båt till Danmark igår. Roy skjutsade oss och båten gick 19.30 jag avskyr att vara ute på vattnet men Vet att Ilian skulle gilla det så jag fick bita ihop. Roy jobbade ju och barnen klättrar på väggarna efter en helg hemma så det var på tiden med något annorlunda.

Både två var så duktiga i vänthallen innan vi fick gå ombord. Här dansade och sjöng vi till den avsvedjas trubaduren.
Godnatt bild till pappa innan vi skulle gå och se oss omkring 
Efter taxfreehandel nr 1
Oslo ser litet ut från vattnet 

Tiril var drottningen på dansgolvet. Hela kvällen mellan showerna dansade hon 
Piraterna hade show för oss
Ilian hittade en ny vän och lekte med honom och Tiril 

Och träffade pappa pirat
Popcorn, dricka och godis stund kl 23.00


Klara för trollshow

Ilian var riktigt farsinerad över hur han kunde sågs itu damen 

Kl 06.30 vaknade vi av radio som meddelande att vi var framme i Danmark. Två timmars sömn på morsan, barnen några tilll.
Jätteglada över att tvingas äta pannkaks frukost haha

På morgonen gick vi ut på däck för att se oss om, lokalisera livbåtar och flytvästar i ljuset också. 




Klara för troll skola med Erling Solland ☺️
Ilian får hjälp med att lära sig ett trix

Parttdrottningen är påt igen 🙌🏻
Så var det dags för en lång show med piraterna. Tiril var så trött så hon somnade rätt innan det började och sov igen buller och brak. Ilian tyckte det var lite läskigt med väldigt spännande ☺️






Efter maten tog vi oss en runda i lekparken där dem fick springa av sig och mamma vila huvudet 
Tillslut avslutade vi med trollshow med han där Solland igen, familjeshow denna gången. Barnen var så glada och hade mycket att prata om innan vi fick gå av båten. Men de saknade pappan sin vid denna tur 





Mormor helg



Hej 😀 för någon söndag sedan var jag och barnen i lekparken efter att Ilian varit på kalas 





Första söndagen utan godis. Ja, låt oss baka chokladkakor 😀

Ilian och jag hade en Dag för oss själva en tisdag vi köpte lego var till biblioteket och myste

En dag var vi på Egon med mormor Krister och Madde 




Sen hade vi en tjej shopping stund 😀

Krister och Ilian klar för tekniska museumet i Oslo 


Tiril uppträder till frost






Nej det är inte gott med russin 




Konstigt med dessa telefoner 







En helg





Hej på er 😀
Här har vi det bra. Barnen är i barnehagen och äntligen går det lite bättre att lämna båda två på morgonen. Jag var till Nevrologisk poliklinikk igen förra veckan och fick ny medicin, som funkar dåligt. 

Gott med svensk chokladpudding till dessert 

På lördagen var jag och barnen ute på morgonen. De började med att cykla, sen sparkcykla och tillslut använda traktorn 
Fort! Säger Tiril. Inte så fort, jag måste passa på dig tirilmor. Säger Ilian 
Ilian lär Tiril att köra
På eftermiddagen tog vi fram mina Barbiedockor jag hade när jag var liten och mycket lek blev det med alla tillbehör som mormor sparat på 👌🏻👏🏼

Våran 
Igår hade Ilian med sig en kompis hem. Här var det 3 timmar med ninjago lek 😅. Med ett huvud som vart riktigt dåligt vart det en tidig kväll 

Och tirilmor i vanlig ordning. Varje kväll vill hon se frost, när snöberget syns på filmen kommer hon på att hon vill ha på sig sessakjolen sin. Vi stoppar, hämtar och fortsätter filmen. Då dansas det och sjungs 😊

Ha en fin dag

RSS 2.0