Hemma med mamma dag

Igår kunde jag inte lämna barnen i bhg för huvudet så dem var hemma med mig. 
Efter en lugn morgon gjorde vi experiment, målade och tillslut åkte vi tåg till sentret och fixade nya pass till barnen. Nu är allt klart för thailandsturen 

Först fruktstund

Sen experimentstund
Och slutligen målarstund
Jag fick också hjälp med att laga mat
Det var ju isgata och spöregn när vi skulle till sentret sä vi tog tåget
Efter besök på polisstationen tog vi en glass medans vi väntade på pappa 
Pappa mötte upp oss på fridays, vi var så hungriga! 






Ilian: du är min lillesyster
Tiril: nej jag heter tirilmor
Ilian: ja men du är min lillesyster
Tiril: nej sa jag, jag heter inte lillesyster jag heter Tiril
Pappa: ja du heter Tiril oh du är ilians lillesyster
Tiril: ja jag heter Tiril och är lillesyster till Ilian
Ilian: Tiril säger alltid att hon är en bebis
Pappa: ja men nu är hon inte bebis längre, nu är hon ett barn
Ilian: ja hon är ett barn som är född i Betlehem 
Tiril: jag heter tirilmor! 

Tänder



Januari och Ilian tappade sin första tand 👏🏼
Lillen ville baka pizza och ha i godiskarongen han fick av mormor i jul. Javisst gjorde vi det
När jag är dålig kommer barnen till mig och bara är. Ilian säger att han ska passa på mig och Tiril frågar: mamma går det bra ❤️
Tiril provar mina skor till bröllopet 
I helgen var vi ute en stund och åkte skridskor. Ilian älskade det. Söndagen var Tiril på sitt första kalas pch då var Ilian igen ute och åkte



Måndag och Ilian tappade sin andra tand. Nu är det svårt att öva på att vissla 



Mkt snö

Söndag och pappa var åtminstonde i bättre form så vi gick till Nordbytjernet denna dag också. Det var inte lika kallt men det snöade mkt så det blev lite pulkaåkning och korvgrillning innan vi skynda oss hem in i värmen.


Pappa och Ilian körde lite för fort för plötsligt mitt i backen lossnade ratten 😅
Papps road- Ilian var inte lika road
Tiril var klar för mat

Innan vi gick in satte vi ljus i islyktorna vi lagade
Imorse fick vi ta den andra kälken och Tiril ville inte sitta på, inte gå.. Men krypa. Hon skulle krypa hela vägen till dagis, så det tog sin tid. Hon gick och satt lite in emellan men så skulle hon krypa igen.

Ha en fin vecka☺️

Massa snö

Äntligen kom det snö! Vi har kört Bob till barnehagen varje dag och både hemifrån och från bhg har vi tagit en tur i pulkabacken vi går förbi varje dag. 

Tur någon övar på att dansa. Dehär godingarna är så mysiga med varandra. Ilian förer henne, snurrar henne och bär henne.

Imorse lekte barnen med ballonger 😂
Jag skulle ut med barnen i snön idag och då kom Madde och följde med oss. Jättekul! 👏🏼 vi var först till backen vid oss och gick sen till Nordbytjernet och åkte lite

Jag och Tiril åkte första gången i backen i Nordbytjernet och i halvs säcken var det sjukt med lössnö som for rätt upp på oss. Jättebra start hehe, dyngsura fortsatte vi åka 
Ilian tyckte det var tufft att gå på vattnet (eller isen) där han badat i sommar ☺️

Vi svenskar gillar att fika! ☺️
Madde och Ilian tävlar. Båda två hade kul ☺️


När vi kom hem lagade vi mat och islyktor. Vi får se imorgon hur detta blire god helg 



Gott nytt år


Gott nytt år önskar vi er alla och tack för ett fint år med er! 

Tisdag åkte vi till strömmen och åt på resturang innan vi skulle till stathelle. Vi hämtade ut skidor och barnen lekte 
Pärlbygging. Tiril hade bråttom med att pärla en dag så hon la pärlplattan på golvet och Hälde ut hela asken med pärlor över. Jättestarkt tyckte hon 😅
Nyårsafton hos bestemor och bestefar. Ilian var så spänd inför att se raketer men när det väl var dags var det för högt ljud så han ville in! 

Mästerkocken lagar efterrätt

Väldigt morsomt säger Tiril 

Ett gäng festglada filurer ☺️

Vi trotsade regn och vind och gick ut en tur, jättekallt! Barnen ville bara in hehe 
Någon som är redo för champagne 
Ilian var väldigt noga med att bjuda alla
Vi spelade kort och var faktiskt vakna helt till tolvslaget! 👏🏼
Tiril visar bestefar 



På nyårsdagen, fredagen, åkte vi hem för att komma i rutiner igen inför jobb och barnehage. Men det vart bara hem, packa om och bort igen för Ilian skulle sova över hos Madde. Såhär glad var han över det: 
Ille ville packa själv och det fick han
Jättekonstigt för oss tre som var kvar hemma den kvällen. Första kvällen nånsin som det bara var mamma pappa och Tiril hemma. Vi lät tiril bestämma och hon ville leka med dockor, laga mat av plastelina och pärla. Det var en tjej som letade hemskt efter Ilian både på kvällen och morgonen efter. Ni kan tänka er att hon var glad över att träffa honom igen ☺️
Lördag åkte vi och hämtade Ilian igen ich var ute hos Madde, åkte bobb och myste i snön som äntligen kommit. Jippi 

Söndag tog vi en tur med enzo, barnen leker jultomte och renar och enzo är renen. 
Skönt att slippa vagnen och istället ta bobb till barnehagen på morgonen. Både måndag och tisdag.



RSS 2.0