Dagstur till Phi Phi öarna

Igår, onsdag, åkte vi på en dagstur ut till Phi Phi öarna utanför Phuket. Vi blev hämtade 7.15 så vi var verkligen uppe med tuppen den morgonen. Vi kom fram till marinan där det låg massa superstora lyxbåtar överallt. Vi åkte speedboat i en timme först, det bråkade mycket och vi satt längst bak för vi blivit förvarnade att båten ofta flög i vågorna på morgonen när det var blåsigt ute. Ilian tyckte det var lite otäckt men Tiril hon somnade på mig hon efter att ha skrattat sig igenom en liten bit av första turen. Vi har många bilder på kameran men här är mobilbilderna från turen iallafall.

Vi började med att Mata vilda apor med bananer från båten och efter åt snorkla, barnen blev rädda och stannade på båten med mig och Roy snorklade lite innan vi åkte vidare och åt lunch på Phi Phi ley. Efteråt badade vi i en halvtimme innan vi åkte vidare. Ilian hotade några fina snäckskal, Tiril letar efter sand och Roy badar.

Vi åkte med båten till höger

I båten igen

Efter att vi fått sett på den fina naturen togs vi vidare till Maya bay, stranden där filmen "the beach" med Leonardo DiCaprio blev inspelad. Men det var ingen öde strand utan fullt med turister så det gick knappt att vara där . Som tur var sa våran guide att han förslog att vi undgick kaoset och åkte till en med idyllisk strand, det var bra!

Sista stranden hette Kai Nok Island och här tillbringade vi resten av eftermiddagen. Vi fick mata och simma med färgglada fiskar och snorkla utöver vattnet.

Tiril och Ilian ville hellre plocka snäckor och äta glass ☺️

Vi fick en jättefin tur ☺️ trötta och belåtna åt vi middag vid hotellet igår kväll och somnade pladask allihopa 😊🙏🏼