Påskhelg och cykelkille

I onsdags tog vi ut cyklarna. Vi städade på baksidan, skurade golvet och lyfte bort allt från vintern, krattade och tvättade av möblerna. 
Fint vårväder ute så barnen ville ha fruktstunden ute under parasollet. "Som i Thailand" säger Tiril 
Ilian hittade på egna sätt att vårstäda haha

Långfredag och påskharen hade varit här igen och gömt påskägg
Vid lunchtid åkte vi med Madde till plantagen för att se på blommor.. Och fika förstås
Skönt 
Efteråt åkte vi till en barnehage på Kjeller där vi brukade vara ibland när vi bodde i Leirsund.. Men det började regns ganska fort så det blev en kort tur 



Två blöta personer söker skydd 
På kvällen satt jag och Tiril och hade tjejtid. Vi lekte med Barbie i 1 timme, sorterade skor och väskor. Speciellt att se henne leka med de sakerna jag lekte med när jag var liten 😊
Idag var affärerna öppet en stund så jsg började dagen med att åka och handla skor till barnen, blinkeskor och sandaler.  Dessa var vi tvugna att prova, först inne, sen på badet med släckt lampa och tillslut på lekparken.
Det var jättekallt väder idag också, så det vart inte en lång stund ute. Efter lite gungning åkte vi till plantagen igen för att köpa gas och därefter för att se på flygplan. Det var så mkt dimma så vi såg nästan inte planen som lättade. 
På kvällen tog vi med barnen ut och överraskade Ilian med en ny cykel. Han blev så glad 😊

Då var det ok att Tiril provade traktorn också 😊
Stor grabb! 
Imorgon tror jag vi kommer ha en cykeldag. Jsg sa till Tiril att hon skulle få ilians cykel, då sa hon: nä jag måste ha en rosa cykel. 😅




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0