Fars dag

Farsdag och barnen vaknade 6. Vi smög ner, kokade kaffe och ordnade lite innan vi gick upp och grattade honom.

Barnen lagade mat till pappa: pizza
Den godaste maten är den man lagar själv
På kvällen tog jag med Madde ut i skogen. Vi skulle hitta granris och kottar till julpynt
Dagen efter fick jag ta med lillfröken ockaå för att hitta pinnar vi skulle använda till Vernerdagen med Ilians klass
I förrgår skrev dem önskelista till jultomten

Oslo tur och b

Första helgen i november åkte jag och Roy till Oslo och mötte Paul och Stig. Under tiden hade Ilian och Tiril besök av bestemor och bestefar och det hade dem längtat till "men när ska ni dra mamma?"

Vi åkte till Pascal och smakade på lite bakverk.

Och på kvällen började det snöa. Dagen efter var vi ute och åkte lite i backen. Det var ju alla Helgona helgen så vi tände ljus för alla som inte är med oss längre.
Söndag och barnen lagar middag till oss

Halloween 2016

Halloween 2016. Tiril var sjuk och hade haft feber några dagar så vi skulle ta en snabbis ut med grannarna. De regnade och regnade men Båda två var glada över att tjänat in godia


Ilians otur

Dethär är inte Ilians vecka. Igår ringde fröken och bad mig hämta honom. Han hade fått en sån stor korggunga i ansiktet och skrapat upp sig lite, och fått en smäll i ryggen.

Tiril passade på storebror igår och sjöng för honom och hämtade vatten.

Idag ringde fröken igen och bad mig hämta honom igen. Då hade han råkat fått ett annat barns finger rätt in i ögat.


RSS 2.0