Graviditet och förlossning

*När fick du reda på att du var gravid?
13 oktober 2009

*Vad heter ditt barn?
Ilian Roy Nyberg Finden

*När var du beräknad att föda?
29e juni 2010

*Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
Han föddes 10 dagar efter bf, 9e juli 2010.

*Hur stor var barnet vid födseln?
4200 gram
53 cm lång

*Hur lång tid tog förlossningen?
56 timmar från värkstart
C:a 1 timme men krystvärkar

*Hur började din förlossning?
Vattnet gick

*Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt?
Vaginalt

*Hur mycket var du öppen när du kom in?
Vet ej pg a. vattenavgång.. 6-7 cm öppning vid första koll.

*Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen?
1 timme mer eller mindre

*Blev det komplikationer?
Nej

*Var du rädd för något?
Nej, inte mer än för att ryggen skulle knäcka..

*Skrek du?
Ooohh yees.

*Hur många var inne i förlossningsrummet?
Det var jag, Roy, barnmoskan och en sjuksköterska när han föddes.

*Hade du någon nära med dig?
Min älskade Roy.

*Tog du någon smärtlindring?

Lustgas


*Tog ni reda på könet?
Yes, pojke. Samt extrakollade vid 3D-ul.

*Om nej, vad trodde ni att barnet var för kön?
Jag trodde flicka innan vi fick reda på det.

*Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Jaaa..

*Hade du en svår graviditet:
Nix. bara en tjock och vätskefylld graviditet.

*Mådde du illa?
Bara lite.. Fram till vecka 25 var jag inte hungrig och sugen på något och åt inte mycket..

*Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Utan tvekan!

*Har du fått några bristningar?
Ja, en del !

*Var du nervös inför förlossningen?
Nej, inte förrän jag gått över och fått en tid för igångsättning..

*Hade du några cravings?
nej

*Vad gillade du för mat?
Vanlig mat

*Hur reagerade du/ni när du plussade?
Jag vet inte, rörd och konstig. Svävade på rosa moln den första "hemliga" tiden.

*När kände du första sparkarna?
Vecka 17
Roy kände i vecka 22

*Bästa graviditetsminne?
Första buffarna förstås, De första VUL var otroligt läckert, förlossningen var en cool upplevelse :-)

*Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
vecka 5 tror jag

*Hur mycket gick du upp i vikt?
22 KG!

*Hur blev ditt hår?
Inge speciellt

*Vem är barnet mest lik?
Mig , haha.
Det är väl upp och ner.

*Vad är det bästa med att ha barn?
Allt, han gör mig hel. Man förändras och utvecklas otroligt som person i väntan på en bebis.
Livet före honom är inte värt någonting i jämförelse..


*Vad är det sämsta med att ha barn?
Inget

*Är ditt barn döpt?
Det borde väl börja planeras nu ja..

*Hur gammal är barnet nu?
6 ½ vecka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0