En sån dååålig dag

Ilian fick ju feber igen i fredags. Han var sjövild under dagarna och mot eftermiddagen/kvällen kom febern. Roy var hemma måndag och tisdag men efter att han tyckte att Ilian var frisk så sände vi honom i barnehagen på onsdagen. (Han hade varit i superfin form sa dem i barnehagen). Första dagen, så hur firar vi det? Jo, vi tog oss en sväng ut en sväng och vad händer, jo Ilian blir rödblommig, gnällig och känns varm.. In på apoteket, roffsar åt mig febertermomete och jovisst, Ilian hade 38.6 graders feber IGEEN!!!!!!!.. Det betyder att mamma fick var hemma idag, så efter att jag jobbat i några timmar åkte jag hem till min älskling och bytte av pappa som fick åka på jobbet lite senare idag. Vi beställde legetime och naturligtvis så är det väääntetid, fastän att det inte är så många i väntrummet.. 15 minuter kvar på min p-biljett kommer vi in, skyndar oss och kommer fram till att Ilian ska få ta prover för att se ifall det inte är nån infektion i kroppen MEN först måste jag ut och fylla på min p-biljett....halvspringer, på med alla kläderna till mig och Ilian, vänta på hissen, ut genom dörren och där står dendär fula gubben med svartröda kläder.. och har en gul ful lapp i handen. 5 minuter försenad och 710 kronor fattigare blir jag skitförbannad och har lust att skrika ut om hur min dag sett ut, hur frusterande det är att ha ett barn som aldrig blir frisk och hur synbd jag tycker om honom och att det TAR tid att klä på sig själv och ett barn och att man är mänsklig...... men jag kniper igen och går därifrån. Till råga på allt så finns det ingen förklaring till varför ilian har feber hela tiden utan det kallas bara barnehagesyndromet, tydligen väldigt vanligt och inget att göra åt. Tack, det var värt var enda slant! Pyttsan... Nä, tur att jag köpte godis tidigare idag säger jag bara. God helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0