Vårat år 2013

Året 2013 blev ett år fyllt av lycka och energi men också mycket oroligheter. 
 
den första delen av året var vi väödigt oroliga för hur allt skulle gå med Tiril i magen. Moderkakan höll på att lossna och de i sig gjorde att ett hematom utanför livmodern skapade sammandragningar som kunde sätta igång födseln för tidigt. Så jag ficl röra mig minimalt. Så det var en underbar lättnad när hon äntligen kom till oss, all oro slapp från mig. jag fick en väldigt positiv erfarenhet efter födseln med Tiril, till skillnad från den långdragna med Ilian och jag var mig själv omedelbart efteråt. 
 
vvi i flyttade till jessheim och Ilian började i ny barnehage efter sommaren. här har han nu gått i ett halvår och han har fått en ny bästa vän som han vill göra allt med. 
 
Under hösten böroade jag studera, ingen bra kombination med sömnlösa nätter och dagar. Är äntligen färdig och det var så skönt! 
 
Ilian an har blivit väldigt stor de sista halvåret. han har blivit en egen liten person, en bestämd sådan, som ger så mycket av sig själv. Han är intresserad av att lära och han är en sån stolt storebror till Tiril.. När hon lärt sig sitta, säga Mamma eller göra give me five, så säger han "åh tirilmor du har blivit så stoor" 
 
att bli tvåbarnsförälder är ju inte bara bara, det är en väldig omställning från ett barn men vi njuter av stora och små ögonblick och vad är väl mer speciellt än de stunderna när barnen ler eller busar ihop?
 
mitt nyårslöfte är att få ner pulsen ytterligare och att stressa mindre. Börjar med att införa en extra dag med yoga i veckan. Tack för de gångna året och god nytt år!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0