Ilians dator

Här är min gullunge idag. Han sitter och ser på tåg på youtube. Idag har han haft 39.5 graders feber, vi hoppas han blir bättre fort!


Är detta en blogg eller en sjukjournal?

Vi kom inte undan febern denn vecka heller. Igår fick han feber och idag är han inte helt i form heller. Måste jag säga att vi börjar bli oroliga? Här gottar han sig med makka pakka på morgonen iallafall och varm choklad! Han har också fått en blodblåsa på fingret som gör ont..


En mammason dag :-)

I veckan har ilian oh jag varit hemma. Vi har lekt och myst fastän ingen av oss mått så bra. När man har barn så kan man ju inte bara ligga och vara sjuk längre. Hehe. Antibiotikan min började bra och nu är jag mkt bättre. Igår kväll cyklade vi upp till lekparken och ilian fick leka md postman patbilen. Ilian älskar att cykla och tar på sig jacka mössa och hjälmen själv i hallen och ska ut :-) idag jobbar pappa. Ilian sover och jag sitter och planerat mitt näta shoppingäventyr .. :-)


Sjukdomar hit och sjukdomar sit

Vi var vill legesentret vårt igår, jag och min ili. Egentligen för hans del men då jag har varit sjuk i över en månad ville jag se så det inte var något annat än bara massa feber och förkylning samt huvudvärk. Det hår det ju att leva med. Ilian hade återigen fått en mild öroninflammation och skulle hålla sig hemma i någon dag. Jag hade bihålsinflammation och feber och har fått antibiotika på 12 dagar. Jag som har såå lust att träna.. Jaja, vi har intagit sängläget och blir liggandes hela dagen för jag få ont i huvudet mitt av att bara gåå!! Ilian är supenysigt idag :-)


FEBEEER IGEN?!???

Nä nu du.. Ilian vaknade upp inatt med feber igen. Hualigen !!! Nu ska vi till läkaren , ilian för sitt och jag för mitt.


En väldigt fin söndag

Det trista med idag var att Madde åkte hem igen. Vi har haft det superbra i hennes sällskap denna vecka :-) tack för fina dagar moster:-) tante Heidi kom på besök idag också :-) ilian som är väldigt duktig på att prata om henne och tassen blev i storform och njöt av sällskapet. På eftermiddagen har vi haft
Grovstädning här hemma. Efter det tog vi oss ut på en cykeltur och det var helt underbart. Det har nu hunnit bli väldigt härligt väder också :-) nu på kvällskvisten skulle ilian bada och så passade vi på att ha kafferep/café. Ilian bjöd på både saft och kaffe och han pratade i ett :-) ilian är ju tokig i tåg och det enda som duger är tåg på youtube numera haha. Ihår fick han sin första tågbana och det var himmel för honom. Där satt han på golvet hela kvällen oh donade med sin lilla tågbana :-) ha en trevlig söndag


Några dagar med moster madde

Vi har nu haft en veckas besök av moster Madde och det har varit trevligt :-) hon har t.o.m varit hemma med sjukt barn i veckan då ilian fick feber en gång till!! Idag var vi till Jimmy på besök och efter det åkte vi till Lilleström för att handla lite. Annars så älskat jag mina JC och är glad för attdet var ett sånt fint väder idag att vi äntligen kunde ha på oss vårskorna ute. Själv är jag sjuk för säkert 4 gången på en månad och har ont i hela kroppen och huvudvärk som heter duga. . Ajaj.. Ikväll ska vi hyra film och ta det lugnt :-)


En härlig påsk med familjen

Det var många år sedan vi fick påskhelgen tillsammans. Ilian har ju tjatat så hemskt om mormor och Madde och skriker efter dem det första han gör när han slagit upp sina stora blå varje morgon. Här är det inte mamma som gäller utan mormor mest. Vi har hälsat på morfar jonte och Lena en liten stund och ska dit om någon dag igen. Vi har också hälsat på ilians gammelmormor och hunnit träffa Jenny och varit med Erik! Imorgon ska vi äta påskmiddag hos mamma och då kommer Jenny och barnen hit och det ser vi såå mycket fram emot. :-) Igår var vi upp till högbo och lekte med tåget styrbjörn och gick en promenad med hundarna med Erik. Idag var vi upp till lekparken hör med mormor och Madde och lekte. Annars har vi ätit massa godis och fika och massa mat !! Glad påsk :-)


RSS 2.0