Välkommen till världen Tiril

 
Onsdagen den 24e april kom våran Tiril äntligen till oss. Väldigt intensiv men mycket kortare födsel och vi mår väldigt bra. Hon vägde 3040 gram och var 49 cm lång. En väldigt stolt storebror kom och hälsade på sjukhuset de två dagarna vi låg där och igår kom vi äntligen hem. Vihar det bra och njuter de försa dagarna hemma :-)

Världens bästa son

Ilain har pratat i flera månader om att mamma snart har bursdag och då sla han laga kake till mig Med pappa. Så när jag fyllde år i förra veckan kom han in till mig på morgone och frågade, mamma bursdag idag? Ja svarade jaG.   då sa han, gratulerarmed dagen mamma.. Ojoj må lage kake, må vent på pappa ojoj. Så reste han sig upp med all hast. Hehe.. Han gick sen och hämtade sin bursdagskrone och sjöng för mig:-) världena bästa uppvaktande! 
 
ikväll kommer jimmy hit och ska vara med ilian och jag och roy ska på bio, det blir fint :-)

höggravid i april

måste vara den bästa tiden att vara höggravid på om jag jämför med ilian som är född i varma juli. gått upp ca 6 kilo och har bara vätska i kroppen på kvällarna och det gör mig ingenting att ha ont i fötter och händer nr det är bättre så fort jag vaknat igen. ser fram emot en
varm vårvecka nu och ska njuta av mina sista dagar som 22 år.



Fullgången bebis, äntligen!

Idag är vi inne i vecka 37+0 vilket innebär allt barnet är frdigutvecklad! Väldigt skönt att tänka på efter en graviditet full av oro. Ilian börjR bli väldigt klar inför bebisens ankomst också, han ligger och försökeratt ropa ut henne varje morgon. " ett två tre.. Koom då", låter det ofta hehe. I torsdags var jag till fastlegen som konstaterade att hon äntligen vändt sig neråt med huvudet också, det är också skönt att veta  jag oroat mig lite för att bli tvingad till kejsarsnitt. Nu ligger hon iallafall långt nerborrad i bäckenet och är klar för startskottet. Jag är också väldigt klar nu, fastän jagnjuter varje dag här sosm enbarnsmamma :-).  Nu är allt här hemma färdigt också och vi bara väntar egentligen. :-) 
 
 
igår hade vi besök av Henning, Åsil, Erik och Emil på eftermiddagem och det var kul att dem fick ta turen inom oss :-) ilian var ute och visade bilen sin också, som han har fått säsongspremiärkört nu i veckan. Efteråt kom Heidi och Runar till oss och vi åt mat och såg på en film till kvällen. väldigt skönt med lite besök då tiden går lite fortare då! Idag jobbar pappa Roy igen som vanligt så vi har passat på att ordna en lekdejt med Marlene och Novalie så det ser vi fram emot! God söndag! 

Påskhelg med besök från sverige :-)

ilian var hemma och hade påsklov med mig i förra veckan. Vi passade på att sova länge, gosa massor och vara ute hela dagarna. På fedagen fick vi besök från Sverige och det var verkligen på tiden!! :-) vi fick några dagar med fint påskväder också och dét var underbart :-). Ilian stortrivdes med besök och vart lite ledsen när dem åkt hem, men hoppas vi ses snart igen. Sm vanligt när madde är hår fick vi göra det hon tycker är viktigast att göra när hon är här, shoppa och ola, haha.  i måndags var vi och tittade på flygplan på gardemoen och efter det fick vi komma på besök hos Heidi ute i Dal och blev bjuden på väldigtgod mat!!
 
 
Denna vecka har vi haft ett fantastiskt väder. har suttit barfota och utan ytterkläder och måste säga aty jag är glad för att vara höggravid och kunna njuta av denna värme innan bebisen tittar ut :-) tufft att jobba hårt för att få fin bränna iår igen då! Nu väntar jag på att mina pojkar ska komma hem sen ska vi mysa ordentligt ikväll. 

RSS 2.0