17 mai 2019

Russedåp i barnehagen och Tiril fick namnet Dansejenta ♥️

Musikal som avslutning i bhg

Efter en långhelg borta i Sverige var det SÅ gott att komma hem till mina godingar igen ♥️ Tiril hade dammsugit rummet sitt och Ilian höll på att plocka blommor till mig när jag kom hem ♥️

Övning till 17 mai "hurra hurra"

Barnehagerussen

Hipp hipp hurra för Norge 🇳🇴♥️

Ilian jag ser inte din flagga sa jag🙈😁

Klar för skoltåget på morgonen ♥️

(null)

(null)

Tiril var så nöjd över att stå nära drilljentene

(null)

(null)

Gystadmarka skole ♥️

(null)

(null)

(null)

När Ilian gått förbi sprang vi upp till Storgatan för att hinna hurra på honom en gång till ☺️👍🏻

(null)

(null)

(null)

Sedan gick jag och Tiril för att se honom en sista gång innan tåget upplöstes. De tog lite tid och Tiril hittade både marihöna och blommor under tiden 😊

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Äntligen samlade på skolan!

Ilian sprang runt mellan oss, pappa i lotteriet och sina kompisar medans Tiril gjorde lekar med hennes dagiskompisar

(null)

(null)

(null)

(null)

Tiril vann potatisloppet

(null)

(null)

(null)

Efteråt åkte vi med Emilie till Tiril barnehagetåg ♥️ slutet av russetiden och snart är de skolstartare!

(null)

(null)

(null)


Besöksdag på skolan

I helgen var det dugnad och vi krattade massa sten. Barnen hjälpte till att sopa, kasta skräp och riva staket (?!?!)

Vi planterade blommor och satte blomfrön i blomrabatterna. Tiril valde "blommor som fjärilar gillar" 🦋

På tisdagen var det besöksdag på skolan och jag tror Tiril växte en halvmeter på dethär besöket. Hon gick fram till en ny grupp och skulle inte ha sällskap av oss vuxna upp och smilte från öra till öra 💕 lilla tjejen börjar bli stor

Tryggt att sitta brevid sin bästa kompis

Klar för idag! Tiril fick ha Ilians lärare hela dagen och det var fint

(null)


RSS 2.0