Hinderbana

Idag har vi lagat hinderbana för hon lillflisan som uppskattade det.




Mini me!

Jodå nog är hon mini- me allt! Snart ska vi hämta ilian i barnehagen och ta helg! Tiril går runt soffan och bord och idag kröp hon upp för trappen när jag gick bakom! Önskar er en god helg







Ilian på turning

Tisdag är turning på schemat och ilian var helgalen denna gången. :-) idag är de karneval i barnehagen och gissa vad ilian ville klä ut sig som? Kaptein Sabeltann såklart! 






Hon klättrade upp i soffan

Imorse satt jag i soffan och Tiril klättrade upp till mig!!!! Min stora flicka :-) nu måste vi vara väldigt försiktiga här haha



Vi leker resturang



Att få följa med in i barnens värld är en helt speciell upplevelse. Att ilian har fantasi det vet vi och han är så duktig på rollek. Nu börjar Tiril leka hon också och när man får vara med på barnens lek och vara delaktig så blir jag helt uppslukad. Varje ålder är en speciell upplevelse att följa men de två första åren är en alldeles särskild tid för barnen, utveckling är så snabb och det händer saker från dag till dag. 

Tiril sjunger klappar händerna och pratar massor nu. 

Massor med hjälp, duktiga barn och lek

I torsdags började Tiril ställa sig upp själv mot möbler och nu står hon hela sin vakna tid, de sista dagarna har hon också börjat gå runt soffan. Igår tog Jon och klättrade två trappsteg också så det är väl tis för att säkra hemmet igen.

Tiril går efter ilian och ilian är så glad över att kunna leka med henne. Idag gick hon till honom när han satt i soffan och åt riskaka och så bet han av småbitar och matade henne. 

Jag är liggandes fortfarande jag och har sån tur som har mina tre stjärnor Som hjälper mig lite extra i dagarna :-)

Tiril har ju varit extremt mammig men nu de sista dagarna när jag inte kunnat vara så tillhands som jag brukar så har hon fått en sån himla fin kontakt med pappan sin! Fantastiskt :-)

Jag klarade det!!
Ilian sa: mamma jag älskar dig helt till månen och till jessheim

Ilian har lagat lynet fly med lampor
Mysstund med min fina flicka :-)




Sjukdom igen och massa hyss

I helgen var Roy borta så vi fick en mysig helg ihop jag och barnen. Dock blev jag förkyld igen och med det kom ju såklart bihåleinflammationen och blommade upp igen. Nu kör jag stenhårt på utrensning med saltvatten och hoppas de ska lindra åtminstone. Imorgon ska jag till öra/näsa/hals så det passar bra. Hoppas på att få ordning på dethär så huvudvärken kanske släpper den också. MR ska jag på i maj, lång väntetid.. Och när jag blir så sjuk så får jag alltid så ont i rygg och nacke efter olyckan.

De värsta med att vara mammaledig är att man inte har några sjukdagar.. Så här ligger jag på golvet i feberfrossa med en tjej som kryper på mig, drar mig i håret, pillar ut ögonen på mig och jollrar nöjd och missnöjt!! I helgen skulle jag behövt sova extra men med två morgonpigga och nattvakns barn har de heller inte gått, nej nu vill jag sova!!



Annars är det bra med barnen, Tiril är det ju full fart på nu och ilian passar gott på lillesyster. Hoppas dem slipper bli sjuka nu bara :-).

Ha en fin dag :-) 

Trollungen min :-)


Igår lagade vi chokladkaka. Ilian vill ju helst leka kaptein sabeltann på den sorte dame, ninja och fäkting, turning och andra aktivitetslekar men igår när jag inte orkade springa runt i full fart så lekte han så fint butik, vi ritade och sjöng och gjorde klappramsor med tirilmor. På badet lekte han fint med båtar och koppar i handfatet (tills han fick spel och kastade en kopp med vatten på Tiril) lite sattyg får man räkna med. Han har också hjälpt till att städa sitt rum och torkat i hyllor och dränkt hela skåpet in med vatten. Ni kan tänka er att vi hade en glad pojke här imorse när jag sa att pappa skulle lämna honom idag. Han hoppade upp och sprang till badet där Roy var. Som han väntat på pappan sin! 

Mina ungar och jag

I Helgen är pappa borta och under denna lördag har vi inte legat på latsidan. Tiril vaknade 04.30.. Efter en del uppetid somnade vi om til strax efter sju iallafall och åt en mysig frukost ihop. Sen dammsög och tvättade vi golvena på alla våningar och ilian var ju såå glad. Leksaker har sorterats och tvättats. Efteråt kom Madde till oss och vi har varit till affären och lagat mat. Efteråt gick jag och ilian ut och skottade utanför i en timme och Tiril sov på Madelene under tiden. 

Nu på kvällskvisten har vi hyrt flyfilmen och badat. 

Tiril somnade såhär i affären idag, lille vännen min 
Ilian var så glad över att få lasta lastbilen med snö och köra över till andra sidan för att tippa.




Bilder igen då



I helgen kom mormor oh Krister och hälsade på och ilian var så glad över att få besök! 


Ilian har längtat hela veckan efter fredag för idag är de piratdag i barnehagen. Han ville gå kl 7 skulle inte vara hemma en sekund till så han hjälpte till så mkt på morgonen så vi kunde komma iväg. Väl där blev de en succé!



Hon stååår ju

Min stora tjej stååår ju!! Så fort de gick sen hon började krypa. Hon är alltid så glad och nöjd och hon har fått en egen liten personlighet denna fröken!

Vi spenderar hela dagarna på golvet och här omdagen höll hon på med händerna och lät högt, så såg jag tillslut att hon gjorde rörelserna till lille Petter edderkopp. 

Hon busar så med ilian och kiknar av skratt när han leker med henne,  följer efter honom vart han än går och blir md på leken hans. 





RSS 2.0