Välkommen Januari och varmare väder

Gott nytt år! Tänka sig, det är år 2011 redan.
Vi har väl inte direkt börjat detta år på bästa sätt, utan bara legat utslagna på soffan hela helgen. På nyårsafton somnade vi runt 22-tiden, i lördags låg vi bara och igår försökte vi ta oss ut en sväng men det var ingen idé. Ilian mår däremot bättre nu så jag hoppas att hostan och allt slem går bort fort nu så han blir frisk.. Otroligt slitsamt att vara sjuk två gånger på raden. Men jag måste ju säga att han är väldigt glad för det.
Idag vaknade lilleman klockan 5 och skulle minsann inte sova mera. Dethär att han varit sjuk har ju också gjort sitt med våra rutiner som nu är lite ur balans.  först nu förstår jag hur VIKTIGT det varit för oss att vi haft våra sov-tider på dag och natt, för nu sover han lite som han vill och det är ingen bra kombination.. Nej, dem rutinerna hoppas jag kommer tillbaka i takt med att sjukdomen försvinner.
Dethär inlägget har jag försökt mig på att skriva sedan imorse, men Ilian har haft andra planer för mig idag... Nu ligger han i babygymet en stund och leker med sitt lilla tåg.. Han har bäddat in sig under en filt och nyss vände han sig på rakt på stängerna på mattan.. Han drar i spegeln och leksakerna och visar inte längre nåd inför någon av leksakerna.. Allt ska rivas och dras i och ätas upp och det roligaste nu är att ha leksaker i händerna och sedan smälla ihop dem, för då blir det otroliga ljud han har lärt sig.. Han har även fått dilla på att pilla på allting och man ser hur han använder händerna och fingrarna, läckert! Min Ilian har också fått "mycket" hår nu, långt har det blivit också SÅ DET SÅ MADELENE W.
Här är vår glada bebis den 1:a januari 2011:
Idag vaknade min prins efter att ha sovit ute i vagnen i en halvtimme:
Världens härligaste barn:
Krya på dig min skatt nu ska vi se till att få dig helt frisk !
Jag hade ju några videoklipp som jag tänkte lägga upp med Roy förstörde filmningen genom att ALLTID säga "filmar du nu, malin filmar du eller" när jag filmat i någon minut... Så det blev ingenting med det..

Kommentarer
Postat av: mormor

Ilian linar dej när du var så liten, du skulle alltid sova ute i vilket värder det än var. Bara ögonen syntes på dej under vintern, det är bra. många kramar från mormor

2011-01-03 @ 12:53:26
Postat av: Elina

Vilken fin liten prins ni har. :)

2011-01-04 @ 20:33:19
URL: http://volanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0