Matlagning och bakning



Så kom vi hem från Sverige och fick packa ur hela bilen.. Jag fick ju en rejäl vecka med huvudet efter bröllopet men det hade jag ju räknat med.. Barnen är ju så duktiga med att hantera det! 
Jag gick och hämtade Ilian och Tiril i regnet en dag. Det var bara Tiril som hade paraply påvägen hem, men hon tyckte det var roligare att bli blöt i håret ☺️❤️
Så var det plötsligt dags för en liten sommargåva till barnehagepersonalen också. Vi har ju några veckor kvar men ferieavviklingen börjar nu så barnen fick lämna gaver på torsdagen.

Jättenöjda med att kunna hämta vatten själv.. Men Tiril hällde ju vattnet över sig hela tiden istället för att dricka. Nåja, vatten är ju det bästa som finns! 
På fredagen var jag dålig och fick inte lämna barnen så de fick vara hemma. När jag var på benen plockade vi lite rabarber och gjorde rabarberpaj till Erik skulle komma och hälsa på. Ilian skalade och skärde och Tiril snörde pajformen och la i rabarberbitarna. Sedan fick de båda mäta upp ingredienserna 👌🏻👏🏼


Eftersom att de var så duktiga fick de också hjälpa till med att ordna tacos. Ilian skärde och Tiril lade upp i skålar, superduktiga!❤️
Tiril hade på sig mina klackskor när hon lagade maten ☺️😀
Sen kom Erik och båda barnen var så glada för besöket efter att de hade väntat hela dagen. Tiril var överförtjust för att ha någon att retas med och Ilian hade mycket att berätta!

På lördagen var det bara att gå upp och göra allt fördigt sedan drog mina småtroll med pappa till Stathelle. Dem ska vara hos bestemor och bestefar medans jag och Roy är i Rom. Ilian längtade så mycket och tyckte nog det var på tiden att han fick prova att vara hos dem själv mer än över natten utan oss. Ilian lovade mig att passa gott på Tiril också "oroa dig inte mamma" och så sa han "jag ska ha chokladpålägg på mackan hos bestemor och bestefar, mamma" 😂. Retstickan! 

Jodå men visst oroar jag mig ☺️ såklart inte för att de ska vara hos bestemor och bestefar för det vet jag att de kommer ha det sååå bra! Och ille ser ju så fram emot dethär! Men för att flyga bort på en liten minisemester utan dem ☺️ men det blir nog bra bara vi har kommit iväg! 

Ha det superbra nu Ilian och Tiril. Mamma och pappa kommer sakna er och ser fram emot att komma hem till er igen. Vi älskar er ❤️

Pratade med dessa gullungarna imorse på FaceTime ☺️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0