Midsommarafton i Jessheim ☺️

Helt ok att mamma och pappa är borta när man får gaver när de kommer hem

Fredsg och midsommarafton. Jag klarade inte att lämna barnen i bhg men de var egentligen helt ok för vi hade mkt tid att ta igen, och det hade intr varit midsommar om jag behövde göra alla förberedelser själv ☺️

Vi blötjsde morgonen med 1/4 sats med munkar, midsommartraditionsenligt.
Barnen rullade och bakade men Ilian ville helst laga färdigt sin ritning för hur midstången skulle se ut




Efter lite fika tog vi oss ut 
Bärhjälp fick jag och Ilian fixar och ordnar
Vi började med att leta efter björkkvistar, då träffade vi på en groda


Massa hjälp fick jag igen ☺️👌🏻
Ilian hade olika idéer vi skulle borra och spika och knyta med band, det gick bra tillslut!

Tirilmor på runda nr två: blomplockning!

Färdig!
Klockan 17.00 kom Madde, Jimmy, Kasper, Elise, Heidi, runar och Lillian och vi grillade och åt tårta ihop ☺️




Barnen hjälper Jimmy med tårtan
Sen fick Tiril och Jimmy lite egentid när de andra barnen tröttnade



Mot kvällen tog Jimmy tag i dansbandet och hej var det går! 




Kommentarer
Postat av: Mormor

Hej å hå!
Det ser ut att ha varit en jättemysig midsommarafton ni hade, från morgon till kväll. Kram på er. Duktiga ni är.❤️

2016-06-27 @ 13:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0