Rom 2/2

Igår kväll tog vi lasagne och den var väldigt god
Dessert blev italiensk glass på rummet!
Onsdag och sista dagen här i Rom.
Vi var osäkra på om vi skulle spendera dagen på colosseum men eftersom att det skulle bli 30 grader varmt tog vi en sightseeing-buss istället för att se på fler saker.

Kl 11 och vi är klara för att se Rom
Fantastiska byggnader överallt

Bussen körde förbi colosseum och den såg ju väldigt mäktig ut! Men det var sp mkt folk så vi gjorde rätt i att sitta kvar på bussen

Nästa stopp var forum romanum

Vi körde på andra sidan av floden Tibern och körde förbi några häftiga byggnader här också

Jag har anfall och Roy roar sig med kameran haha

Vi fick en glimt utan st. Angelo Castle. Vi tänkte hoppa av här och ta en fika för det skulle tydligen vara bra utsikt därifrån, men vi var så varma så vi satt kvar på bussen

Sedan kom vi på baksidan av den byggnaden vi kom till häromdagen med de stora statyerna.

Trötta och hungriga tog vi en hamburgare idag så fort vi kunde hoppa av bussen. Sedan gick vi mot hotellet för en powernap och sedan tog vi oss ut en liten tur igen. Jättebehagligt att bo så nära allt för det var inga problem att ta några vilostunder från bråk och sol under dagen.

Roy ville gärna prova den italienska drinken "spritz" så detta gjorde vi.. I tystnad.  Vi satt och bara såg på människor och njöt. Men drinken var inte god! 😅
Mysig gata nedanför oss

Efter en vända på hotellet med lite ombyte så var det dags för middag. Vi hade planlagt att besöka kyrkan intill först men var så hungriga så vi skulle göra det efter maten. Det blev en sista pizZa idag och efterrätt idag, Roy tog créme brulée och jag of ostkaka med bär. Det var sipergott men jag blev alldeles för mätt! (Ska bli gott att slippa croissanter till frukost och vi längtar redan hem till skinka och grönsaker tull frukost) kyrkan var såklart stängd när vi hade ätit färdigt men vi tog en tur till fontana da trevi igen, kastade mynt för lycka och gick sedan vidare hemåt

Påvägen hem gick vi förbi spanska trappan och mitt på torget i Rom satt den en dam och spelade klassisk musik och publiken hade samlat sig sittandes runt henne , wow vad coolt det var och musiken var fantastisk!
Vilket avslut på Rom-turen!

Nöjda och belåtna har vi nu packat klart inför imorgon bitti, vi åker från hotellet 8.00 imorgon och nu vill vi hem till Ilian och Tiril!! ❤️💙💗

Rom var en fantastisk stad och det var perfekt för oss när vi åkte utan barnen, för dethär hade vi aldrig kunnat njutit av med barn som springer överallt 😅☺️