Världens bästa mormor

Fina gammelmormor lämnade oss natten till måndag. Det blev en tung tid för oss alla. Men jag är så tacksam över att jag hann ner och fick några dagar med henne och resten av familjen och att vi fick både skratta, gråta, sjunga och prata om minnen ihop inför mormor.

Mormor har alltid varit en naturlig del i våra liv. Hon har varit med på alla skolavslutningar, födelsedagar, midsommarafton, påsk, jul, besök under våra semestrar till Gräsö och vi följde med mamma till mormor och morfar två gånger i veckan varje vecka när vi växte upp. Vi kunde också cykla till dem på somrarna för att plocka bär eller hjälpa till att ordna i potatislandet eller måla staketet. (Det sistnämnda för att mamma sagt att vi fick så fin solbränna av att måla staket).
Jag är så glad över att Ilian och Tiril fick möta henne och att hon kunde vara med på vårt bröllop, det betydde oerhört mkt för mig. Vila i frid mormor, vi älskar dig och glömmer dig aldrig ❤️

Idag sa Ilian: jag är rädd för döden mamma. Det är konstigt att man inte ser personerna som är i himlen när vi flyger över molnen, varför gör vi inte det? Jag svarade, jag vet faktiskt inte, det är kanske så att vi inte alltid kan se dem, men att de finns där ändå.
Han tittade på mig och svarade: eller så är det för att dem sitter inuti molnen..
Tills de blir fest.. Då kommer dem nog ut


Kommentarer
Postat av: Mormor

❤️

2016-09-22 @ 11:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0